با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان؛

اجرای پیاده راه سازی سه راه جعفری در بافت تاریخی بروجرد

عضو شورای شهر بروجرد گفت: تا قبل از پایان سال کار پیاده راه سازی سه راه جعفری تا میدان جعفری در بافت تاریخی بروجرد آغاز می‌شود که برای اجرای این کار حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ "علی روزبهانی" عضو شورای شهر بروجرد گفت: با توجه به قرار گرفتن بازار سنتی و تاریخی بروجرد در خیابان جعفری، اجرای این طرح با هدف کاهش بار ترافیکی و ایجاد فضا‌هایی زیبا و معرفی هویت تاریخی برای گردشگران و شهروندان اجرا می‌شود.

 وی اضافه کرد: کار اجرای این طرح تا قبل از پایان سال آغاز خواهد شد، اما زمان دقیقی برای اتمام آن مشخص نیست و در صورت نبود مشکل و روند تسریع در این طرح، در مدت زمان اندکی این برنامه اجرایی خواهد شد.

 روزبهانی هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح را حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان دانست و افزود: برای کف سازی و اجرای طرح در خیابان حدود یک میلیارد تومان و برای ورودی بازار ۳۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

 به گفته وی در طول مسیر سه راه جعفری تا میدان جعفری بنا‌های تاریخی مانند حمام و دیگر آثاری وجود دارد که می‌توان با ایجاد فضایی زیبا برای شهروندان و گردشگران فرصتی را فراهم کرد تا با بافت‌های تاریخی و هویت تاریخی بیشتر آشنا شوند.

 عضو شورای شهر بروجرد خاطر نشان کرد: بازار بروجرد یکی از بازار‌های تاریخی و سنتی است که برخی از هنر‌های قدیمی این شهر هنوز در بازار وجود دارد و هنرمندانی مشغول به کار هستند که با اجرای این طرح، علاوه بر ساماندهی در بازار بروجرد این مشاغل و هنر‌های گذشتگان بروجرد به گردشگران معرفی می‌شود.

انتهای پیام/د

پیاده راه سازی سه راه جعفری در بافت تاریخی بروجرد اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.