کیفیت نان؛

روزانه ۲ هزارتن آرد در بروجرد توزیع می شود

رئیس اداره غله وخدمات بازرگانی بروجرد گفت:۱۰ درصد از ۶۵۰ هزار قرص نان تولیدی در ۳۴۰ واحد نانوایی بروجرد به ضایعات تبدیل می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمد گلی پور گفت: ۲۰۱ واحد نان لواش، ۹۴ واحد سنگک و مابقی واحد‌های بربری و فانتزی هستند.

وی با اشاره به اینکه روزانه دراین شهرستان حدود ۲ هزار تن آرد توزیع می‌شود، اظهارکرد: علت عمده ضایعات نان در بروجرد را پایین بودن کیفیت پخت در تعداد محدودی از نانوایی‌ها و عدم نگهداری صحیح توسط خانواده‌ها است.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد بیان کرد: به منظور تامین نان مورد نیاز مردم در مواقع بحران ۱۰۷ نانوایی این شهرستان به سیستم سوخت رسانی جایگزین مجهزشده که ازاین تعداد ۷۰ واحد در سطح شهر بروجرد ومابقی درروستا‌ها فعال هستند.

گلی پور اضافه کرد: خرید گندم و ذخیره سازی آن در سه مرکز خرید با ظرفیت ۵۰ هزار تن است و برغم کیفیت بالای آرد در این شهرستان برخی از واحد‌های نانوایی آرد مورد نیاز را از خارج از شهر و یا از واسطه خریداری می‌کنند که در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی علت تاخیر در پرداخت هزینه گندم خریداری شده از کشاورزان را مشکلات مالی دولت و تحریم در سطح کلان کشور عنوان کرد و ادامه داد: این امرموجب شده تا برخی کشاورزان گندم را ارزانتر به واسطه‌ها بفروشند.

انتهای پیام/د

۱۰ درصد نان تولیدی در بروجرد به ضایعات تبدیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.