شورای شهر بروجرد؛

ضرورت ایجاد زیرساخت‎های مذهبی و فرهنگی در برخی محله‎های بروجرد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای شهر بروجرد گفت: در برخی محله‎های شهر بروجرد زیر ساخت‎های مذهبی و فرهنگی تعبیه نشده است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اشرف چگنی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: در برخی از محله‎های شهر بروجرد مانند سایت مسکن مهر، اسدآباد، دره غریب و شهرک غرب مسجد وجود ندارد.

وی مساجد را از ارکان اساسی اجرای برنامه‎های مذهبی و فرهنگی برشمرد و افزود: این در حالی است که برخی از محله‎ها و شهرک‎های تازه ساز بروجرد مسجد ندارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای شهر بروجرد افزود: نبود زیر ساختی مانند مسجد امکان اجرای برنامه‎های مذهبی، فعالیت‎های فرهنگی و اقامه نماز جماعت برای ساکنان هر یک از محله‎ها را سلب می‎کند.

چگنی در ادامه به فراهم نبودن زیر ساخت‎های فرهنگی در مناطق حاشیه‎ای و سکونتگاه‎های غیر رسمی بروجرد اشاره کرد و گفت: این نقیصه مانع تقویت بن مایه‎های مذهبی و فرهنگی در این محل‎ها است.

وی بر ضرورت فراهم آوردن زیر ساخت‎های فرهنگی و مذهبی در همه محله‎های شهر بروجرد تاکید و تصریح کرد: البته شهرداری بروجرد با هدف تقویت این زیر ساخت‎ها در مناطق حاشیه‎ای اقدام به ساخت سرای محله در منطقه دره غریب کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای شهر بروجرد گفت: ساختمان سرای محله دره غریب هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از تکمیل و افتتاح مورد استفاده ساکنان این محله قرار می‎گیرد.

چگنی اجرای برنامه‎ها و اقدامات فرهنگی در شورا و شهرداری را در گرو تامین اعتبار مورد نیاز خواند و افزود: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر بروجرد بودجه فرهنگی وجود ندارد، از طرفی با دست خالی نمی‎توان کار فرهنگی انجام داد.

وی تصریح کرد: بودجه سالانه شورای شهر بروجرد در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان است که صرف پرداخت حقوق و هزینه‎های جاری و جانبی می‏شود، به این ترتیب بودجه‎ای برای ارائه خدمات در حوزه‎های مختلف باقی نمی‎ماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای شهر بروجرد خاطر نشان کرد: شهروندان باید با پرداخت عوارض خود شهرداری را در ارائه خدمات در حوزه‎های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ... یاری رسانند.

چگنی بیان کرد: شهروندان با پرداخت عوارض و بدهی‎ها به شهرداری نقش حمایتی خود را در قبال این نهاد را ایفا کرده و بستر را برای بهبود و ارتقاء خدمات در حوزه‎های مختلف شهری و مدیریت شهری فراهم می‎آورند.

انتهای پیام/د

جای خالی زیرساخت‎های مذهبی و فرهنگی در برخی محله‎های بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.