نگاهی به هنر هفتم در کرمانشاه

سینما در استان کرمانشاه از تاریخی دیرینه برخوردار است.

 گسل هایی از جنس فرهنگبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛برادران لومیر در سال۱۸۹۵سینماتوگراف(اولین دوربین فیلم برداری)را اختراع کردندو بعدها افراد دیگری در تکمیل این اختراع کمک کردند تا به ساخت فیلم و احداث سینما رسید. هنر جذاب قرن هفتم سینماست.
صنعتی که نه تنها رسانه شنیداری،دیداری پر طرفداری است بلکه؛ مبتنی بر فناوری و منبعی برای فعالیت های اقتصادی است. تلخ است اما سرانه این هنر محبوب در شهری با بیش یک میلیون و۷۷هزار جمعیت به ازای هر ۱۱۰۰نفر یک صندلی در سینماها وجود خواهد دارد.
تولیدات هنری سایر کشورها در سینماهایی با سبک معماری مدرن و سازه هایی متفاوت به اکران در می آید و برای علاقه مخاطب چنان ارزش قائل هستند که بهترین طراحی های داخلی و صنعتی برای اماکن هنری است و در استان کرمانشاه بزرگترین سینمای غرب کشور متروکه و هر آن در معرض فرو ریختن است.
سینما «پیروزی» فقط ۴۵سال با مردم این شهر خاطره داشت و حالا خاطره شده است و از سال۸۷که تعطیل شد و به مخروبه تبدیل شد بارها تهدیدی جدی برای ساکنان و عابرین پیاده از مقابلش شد و کسی دلش نسوخت که ملکی با متراژ۱۰۰۰متر و موقعیتی ممتاز چرا صدای آن مثل فیلم های دوره صامت سینما به گوش مسئولین نمی رسد؟؟؟!

مرادی؛مدیرکل حوزه هنری استان کرمانشاه خواستار تخریب این سینما و تبدیل آن به پردیس فرهنگی تجاری است اما فقط حوزه هنری را در این خصوص مسئول نمی داند.
نگاه مسئولین را به امور فرهنگی ویژه می داند اما نیاز به همکاری استانداری،شهرداری و شورای شهر هست.

 

انتهای پیام/پ

تاریخ دیرینه سینما در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.