برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در مناطق زلزله زده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقدامات وزارت ارشاد در نقاط زلزله زده پرداخت و از برگزاری جشنواره هنری در این نقاط با حضور اقوام مختلف ایرانی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان کرمانشاه گفت: زلزله غرب کشور حادثه تلخی برای ملت ایران بود قرار شده رفت و آمد هیئت دولت به مناطق زلزله زده تداوم داشته باشد و به طور پیوسته گزارشات میدانی از مناطق تهیه شود و حضور بنده هم در همین راستا بوده است.

وی گفت: در حوزه فرهنگ و ارشاد پروژه هایی جمع بندی کردیم که از جمله می توان به احداث مجتمع های فرهنگی هنری سرپل ذهاب و شهر سرمست، بازسازی مجتمع تخریب شده فرهنگی هنری ثلاث باباجانی، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی ازگله، تاسیس نگارخانه قصرشیرین، ترمیم سالن روباز ورزشی قصرشیرین، سالن موقت در پارک نشاط قصرشیرین حداکثر تا نیمه اول ۹۷ اشاره کرد.

 صالحی ادامه داد: ۷ کتابخانه در این مناطق آسیب دیده است که ۲ مورد نیاز به بازسازی و ۵ مورد نیز به مقاوم سازی نیاز دارد و تعدادی هم مراکز مذهبی تخریب شدند که تا سال ۹۷ بازسازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه  ۱۰۰ برنامه در مناطق زلزله زده توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ایران زمین در مناطق زلزله زده با ۳۲ هفته فرهنگ ایرانی است که مردم هر هفته با یک قوم ایرانی و فرهنگ آنها آشنا می شوند و استانها در این مناطق به اجرای برنامه می‌پردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه  خسارت وارده به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در زلزله اخیر را 2.5 میلیارد تومان است  گفت:اجرای  برنامه های ویژه کودک و نوجوان ؛ اهدای کتاب و اقلام فرهنگی به کودکان و نوجوانی و باشگاه های کتابخوانی ؛ برگزاری سینما سیار در سرپل ذهاب و اورامانات و برپایی تور رسانه ای خبرنگاران ملی ؛ پرداخت  تسهیلات برای  اصحاب فرهنگ و هنر اسیب دیده از دیگر برنامه های  این وزارتخانه است.

 

انتهای پیام/ز

 

برگزاری سینما سیار در سرپل ذهاب و اورامانات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار