تخصیص ۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خشکسالی فارس

استاندار فارس گفت: ۸ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های مختلف در زمینه مقابله با خشکسالی در استان اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس این میزان اعتبار را از محل منابع ماده ۱۰ اعتبارات خشکسالی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار داده است.

وی با بیان اینکه فارس در تولید محصولات باغی رتبه نخست کشور را کسب کرده، گفت: ۱۵ درصد از کل محصولات باغی کشور در استان فارس تولید می‌شود.

اسماعیل تبادار ادامه داد: انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی با نگاه مبارزه با آفات، سهم بیشتری از اعتبارات سال جاری و سال‌های آتی را برای این موضوع اختصاص دهد.

استاندار فارس با بیان این که توجه به تولید محصولات باغی در فارس از نظر اشتغال، کارآفرینی و میزان تولید دارای اهمیت است، اظهار داشت: باید اقداماتی پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از سرایت آفت‌ها به باغ‌ها لحاظ کرد.

وی تصریح کرد: پس از بروز آفت‌ها لطمات بسیاری به باغ‌ها وارد می‌شود که باید مسوولان سازمان جهاد کشاورزی فارس همت خود را در مقابله با ورود آفات و کاهش خسارات و هزینه‌ها به کار گیرند تا سال‌ها مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای از بین بردن آفات گیاهی نشوند.
انتهای پیام/ر

کسب رتبه اول فارس در تولید محصولات باغی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار