شیراز؛

تخصیص ۵ میلیون تومان اعتبار به انجمن‌های فرهنگی لارستان

۵ میلیون تومان به انجمن‌های فرهنگی و هنری فعال شهرستان لارستان اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی حسینی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد درباره درخواست‌های مطرح شده از سوی مسئولان و انجمن‌های فعال در لارستان گفت: در مورد سینمای شهر لار در صورتی که بر اساس قوانین و قواعد عمل شود، وزارت ارشاد می‌تواند تجهیز آن را بر عهده بگیرد.


وی با اشاره به فعالیت دفتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در لارستان، افزود: برای کانون‌های فعال بودجه مناسبی را تامین می‌کنیم، اما کانون‌ها باید گزارش‌های خود را ارائه کنند.


حسینی از اختصاص ۵ میلیون تومان به هر یک از انجمن‌های فعال در لارستان تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: برای اعزام ۲ گروه هنری لارستان به خارج از کشور نیز به صورت مشارکتی آماده همکاری هستیم.


معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد از مسئولان لارستان خواست با توجه به قدمت این شهرستان درباره ساخت یک مستند یا فیلم در مورد لارستان و معرفی آن اقدام کنند.


بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز گفت: بازسازی سینمای شهر لار به عنوان مکانی که یادآور خاطرات زیادی برای مردم است در صورتی که با واگذاری آن به بخش خصوصی موافقت شود، اقدامات لازم برای تجهیز آن صورت می‌گیرد.


وی خواستار ارتقای انجمن سینمای جوان لارستان از نمایندگی به دفتر، تجهیز مجموعه‌های خیرساز علیشیری و منیری، کمک به انجمن‌های فعال، اعزام دو گروه نمایشی به خارج از کشور برای احیای زبان و فرهنگ لارستانی، تبدیل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت اداره کل با توجه به وسعت شهرستان و کار‌هایی که تا به حال صورت پذیرفته است، تجهیز ۲ پلاتو لارستان که قرار است توسط شهرداری لار ساخته شود، شد.
انتهای پیام/ر

لزوم تجهیز مجموعه‌های خیرساز علیشیری و منیری لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار