شیراز؛

تخصیص 150 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای عشایر فارس

مدیر کل امور عشایر فارس از اختصاص 150 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای عشایر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر استان فارس با اشاره به اینکه 150 میلیارد ریال تسهیلات در قالب تعاونی ها و با هدف توسعه صنایع دستی و کسب و کار خانگی، امسال برای عشایر این استان اختصاص یافته است، گفت: سال 95 میزان این تسهیلات 100 میلیارد ریال بود و امسال این رقم 50 درصد افزایش یافته است.

بهرامی افزود: عشایر استان با 30 هزار خانوار ، 12 و نیم درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند و با دارا بودن سه میلیون راس دام، سالانه 16 هزار تن گوشت قرمز و 42 هزار تن شیر تولید می کنند.
وی ادامه داد: این مقدار شیرتولیدی توسط عشایر به فرآورده های لبنی از جمله، کشک، دوغ، ماست، کره، روغن، قره قروت تبدیل می شود.

بهرامی بیان کرد: عشایر، شیر مازاد بر مصرف تغذیه بره ها و بزغاله ها را به انواع فرآورده های دامی تبدیل و روانه باز داخلی و خارج از کشور می کنند.

مدیر کل امور عشایر استان فارس تصریح کرد: بارندگی های خوبی که اواخر زمستان سال 95 و بهار امسال در فارس نازل شد علاوه بر افزایش تولیدات محصولات زراعی در این استان به ویژه در مناطق جنوبی فارس، موجب فراوانی علوفه در مراتع و چراگاهها و همچنین زاد و ولد مناسب در دام های عشایری شده است.

شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار