نگاهی به مهمترین اخبار روز چهارشنبه افغانستان

اتهامات رئیس اجرایی جمعیت اسلامی به دولت، بازداشت گروه 13 نفری تروریستی داعش در کابل، تحقیق ناتو در باره تلفات غیر نظامیان در «ننگرهار» و کشته و زخمی شدن 5 نظامی آمریکائی در «ننگرهار» رویدادهای مهم خبری روز چهارشنبه افغانستان است.

نگاهی به مهمترین اخبار روز چهارشنبه افغانستاناتهامات رئیس اجرایی جمعیت اسلامی به دولت، بازداشت گروه 13 نفری تروریستی داعش در کابل، تحقیق ناتو در باره تلفات غیر نظامیان در «ننگرهار»، ادعای وزیر داخله سابق افغانستان در باره سوء استفاده دولت از شورای عالی صلح و کشته و زخمی شدن 5 نظامی آمریکائی در «ننگرهار» رویدادهای مهم خبری روز چهارشنبه افغانستان است.

**اتهام رئیس اجرائی جمعیت اسلامی به دولت 

عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و والی برکنار شده «بلخ» روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام کرد که دولت شخصیت های سابق جهادی را از صحنه کنار می زند ولی ما اجازه کار را نمی دهیم.

وی دولت را متهم کرد که علیه طالبان و داعش به صورت جدی مبارزه نمی کند و هر روز جغرافیای تحت کنترل داعش و طالبان در ولایت های مختلف رو به گسترش است.

اگرچه والی جدید برای بلخ توسط دولت افغانستان معرفی شده است اما وی یکبار دیگر تأکید کرد که تا پایان عمر دولت وحدت ملی به عنوان والی باقی خواهد ماند. 

**بازداشت شبکه بزرگ تروریستی داعش در کابل

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که یک شبکه بزرگ تروریستی داعش را که تروریست های داخلی و خارجی در آن حضور داشتند، در کابل شناسایی و دستگیر کرد.

در بیانیه اداره امنیت ملی افزوده شده است که این شبکه در انتقال مهاجمان انتحاری به کابل و فراهم کردن تجهیزات برای آنان سهم جدی داشتند که تعداد آنان 13 نفر برآورد می شود.

امنیت ملی افغانستان بازداشت این تروریست ها موفقیت بزرگ برای جلوگیری از حملات انتحاری و انفجاری بزرگ در این شهر عنوان کرده است.

**ناتو در باره تلفات غیر نظامیان در «ننگرهار» تحقیق می کند

دفتر مطبوعاتی نظامیان خارجی (ناتو) در افغانستان اعلام کرد که تحقیقاتی را در باره تلفات غیر نظامیان در ولایت شرقی ننگرهار انجام داده و نتیجه آن را تشریح خواهد کرد.

دو روز پیش منابع خبری افغانستان اعلام کردند که در حملات هوایی و زمینی نیروهای افغان و خارجی در ننگرهار شماری از غیر نظامیان نیز کشته شده شدند.

وزارت دفاع افغانستان در باره این تلفات اطلاعات روشنی نداد اما اعلام کرد که گروه های تروریستی در منازل مردم سنگر گرفته و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

**ادعای وزیر داخله سابق افغانستان در باره شورای عالی صلح

«محمد عمرداودزی» وزیر داخله سابق افغانستان دولت را متهم به استفاده از شورای عالی صلح به عنوان تبلیغات انتخاباتی متهم کرد و گفت که دولت می خواهد از این شورا در انتخابات استفاده کند.

وی افزود: دولت در تلاش است تا افراد نزدیک به خود را در این شورا جابجا کند و ما درتلاش برای دریافت حقایق هستیم و در صورت اثبات از جامعه جهانی خواهیم خواست تا بودجه آن را قطع کند.

** کشته یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن 4تن دیگر در افغانستان 

دفتر مطبوعاتی نظامیان آمریکا در افغانستان اعلام کرد که یک نظامی آنها در ولایت ننگرهار کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند. 

دفتر مطبوعاتی نظامیان آمریکایی در کابل روز چهارشنبه تائید کرد که یک نظامی آن ها در اول ژانویه در ولسوالی «اچین» در درگیری با مخالفان کشته و 4 تن از آنان زخمی شدند. 

نیروهای افغان و خارجی به طور مشترک عملیات پاکسازی را در ولسوالی «اچین» ولایت ننگرهار راه اندازی کرده اند. 

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.