تحصیل 24 هزار دانش اموز زنجانی در مدارس هیأت امنایی

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان از تحصیل 24 هزار دانش اموز زنجانی در مدارس هیأت امنایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان در نخستین جلسه رؤسای هیأت امنای مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت : در حال حاضر 78 مدرسه هیأت امنایی در سطح استان فعال است، اظهار کرد: 884 کلاس درس به عنوان هیأت امنایی فعال است.
وی با اشاره به این که امسال در مجموع 24 هزار و 846 دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی استان زنجان مشغول به تحصیل هستند افزود: شکل‌گیری مدارس هیأت امنایی در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده 11 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال 1383 بود و در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.
بیات هدف از هیأت امنایی شدن مدارس را مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی اولیا در اداره مدرسه اعلام کرد گفت: مشارکت اقتصادی از دیگر اهداف فعالیت این مدارس است.
به گفته رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش مدارس هیأت امنایی فرصت خوبی برای ارتقای مسائل آموزش و پرورش هستند و الزاما باید بر اساس آیین نامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی این وزارت خانه حرکت کنند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نخستین شرط تبدیل شدن یک مدرسه عادی به هیأت امنایی این است که آن مدرسه واجد شرایط لازم باشد و شورای مدرسه پس از بررسی‌های لازم، برای هیأت امنایی شدن داوطلب شوند.
بیات افزود: مدارسی که حد نصاب لازم را کسب نکنند از جمع مدارس هیأت امنایی حذف خواهند شد و به حالت عادی بازمی‌گردند.


انتهای پیام / ک


884 کلاس درس به عنوان هیأت امنایی در زنجان فعالیت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.