زنجان؛

تحصیل بیش از 23 هزار دانش آموز استان در مدارس هیات امنایی

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان از تحصیل 23 هزار و 515 دانش آموز در 73 مدرسه هیات امنایی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گردهمایی مدیران مدارس هیات امنایی آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان برگزار گردید .

علی بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای این جلسه از تحصیل 23 هزار و 500 دانش آموز در 73 مدرسه هیات امنایی استان خبر داد.

بیات با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در اداره مدارس گفت : تحقق اهداف تعلیم و تربیت بدون مشارکت معلمان میسور نیست و باید همه مردم در اداره مدارس مشارکت فعال و جدی داشته باشند و مدرسه را خانه خود و فرزندانشان بدانند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی تاکید کرد : آموزش و پرورش و در راس آن ها ، مدارس نیازمند همفکری ، همدلی و همزبانی مردم هستند تا بتوانند در تربیت نسلی توانمند ، پرتلاش و متعهد و متخصص موفق شوند.

وی هماهنگی خانه و مدرسه را یک ضرورت مهم در تحقق اهداف دانسته بر مشارکت بیش از پیش اولیا در اداره مدرسه تاکید کرد.

این مقام مسئول تشکیل مدارس هیات امنایی را یکی از راه های مشارکت در آموزش و پرورش دانسته ، هدف از تشکیل مدارس هیات امنایی را ، ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی ، استفاده از مشارکت علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و عاطفی مردم در راستای سیاست مدرسه محوری دانست و افزود : مدارس هیات امنایی بازوی کمکی خوبی برای سیستم تعلیم و تربیت است و تلاش می شود تا کیفیت آموزشی و پرورشی در اینگونه مدارس ارتقا یابد.

بیات با اشاره به دستور العمل مدارس هیات امنایی گفت : طابق آیین نامه مصوب شورایعالی آموزش و پرورش در سال 88 ، اختیارات بیشتری به مدارس تفویض می شود و از دخالت دولت در جزییات اداره مدارس کاسته می شود. هیات امنای مدرسه شامل مدیر مدرسه، معاون آموزشی مدرسه، یکی از کارکنان آموزشی و پرورشی، رئیس انجمن اولیاء و مربیان، یک نفر از اولیای دانش آموزان، دو نفر از صاحبنظران حوزه و دانشگاه، یک نفر خیر یا معتمد محل، یک نفر از اعضای شورا یاری محله و یک نفر از اعضای هیئت مدیره مراکز تولیدی و خدماتی منطقه خواهد بود.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمیاختیارات هیات امنا را، تصویب برنامه سالانه مدرسه، تصویب بودجه مدرسه، بررسی مسائل پرورشی، بررسی طرح ها و برنامه ها، توسعه و تجهیز مدرسه، تولید کتاب و مواد آموزشی، پیشنهاد انتصاب مدیر، درخواست تامین معلم، تصویب نحوه پرداخت کارانه و پاداش به کارکنان و تصویب طراز مالی مدرسه برشمرد.

وی خواستار توجه جدی مدیران به انتخاب افراد فعال ، تاثیرگذار و توانمند جهت عضویت در هیات امنای مدارس شد و افزود : باید شرایطی را فراهم کرد تا هیات امنابه شکل جدی در مدیریت مدرسه دخیل باشند و بتوانند با ارائه نظرات و اندیشه های خود زمینه افزایش کیفیت آموزشی و پرروشی را فراهم آورند.

گفتنی است 11 هزار و 635 دانش آموز ابتدایی ،6 هزار و 672 دانش آموز دوره اول متوسطه و 5 هزار و 208 دانش اموز دوره دوم متوسطه در مدارس هیات امنایی استان مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.