پرداخت 1657 میلیون تومان کمک ‌هزینه ازدواج به نوعروسان نیازمند همدانی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان گفت: یک میلیارد و 657 میلیون تومان به 599 نوعروس و نو داماد تحت حمایت، جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج در سال جاری پرداخت ‌شده است.

پرداخت 1657 میلیون تومان کمک ‌هزینه ازدواج به نوعروسان نیازمند همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جعفر هاشمی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان با اشاره به نقش بسیار سازنده ازدواج در زندگی فردی و اجتماعی هر فرد، بیان داشت: در سال جاری به 599 نوعروس و نو داماد تحت حمایت، جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج پرداخت ‌شده است.

وی افزود: مبلغ جهیزیه و کمک ‌هزینه ازدواج پرداخت‌شده در هشت‌ماهه سال جاری را، یک میلیارد و 657 میلیون تومان به 559 نفر بوده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه امروز موانع و مشکلات بسیاری بر سر راه دختران و پسران دم بخت وجود دارد، گفت: کمک به ازدواج جوانان نیازمند و فرزندان مددجوی تحت حمایت یکی از خدمات حمایتی کمیته امداد است که از طریق پرداخت کمک‌هزینه تأمین جهیزیه به دختران و کمک‌هزینه ازدواج به پسران، برگزاری جلسات آموزش مهارت‌های زندگی و انجام مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از خدماتی که کمیته امداد به زوج‌های جوان ارائه می‌دهد، داشتن ازدواج‌هایی موفق و پایدار شدن زندگی مشترک است، گفت: کمترین آمار طلاق و جدایی مربوط به جامعه هدف کمیته امداد است که این مهم در سایه توجه به آموزش و مشاوره‌های تخصصی به این عزیزان محقق شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 30 هزار و 32 زن سرپرست خانوار نیز تحت حمایت کمیته امداد همدان هستند و از خدمات این نهاد بهره می‌برند.

هاشمی همچنین به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به هر زن سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد داشته باشد نیز، کمک‌هزینه ازدواج پرداخت می‌کند و می‌تواند از خدمات دیگر این نهاد مانند تسهیلات اشتغال باهدف کمک به اشتغال‌زایی نیز بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه 512 نوعروس و نو داماد تحت حمایت در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج و هدیه ازدواج هستند، تصریح کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد و یا شماره‌گیری #081*8877* و واریز مبلغ موردنظر کمک‌های خود را برای شروع یک زندگی ساده برای جوانان فراهم کنند.

انتهای پیام/خ

1657 میلیون تومان کمک ‌هزینه ازدواج به نوعروسان نیازمند همدانی پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.