بدون آب، حیات یک شهر مقدور نیست

شهردار کرمان گفت: آب، مهم‌ترین موضوع در تاب‌آوری شهرهاست.

بدون آب، حیات یک شهر مقدور نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان در دیدار مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان با وی، با بیان این‌که بدون آب، حیات یک شهر مقدور نیست، گفت: بدون آب حیات شهر به مخاطره می‌افتد؛ بنابراین، کمبود آب باید دغدغه‌ی همه باشد.


وی در عین حال با بیان این‌که مصرف آب در بخش خانگی، پنج درصد کل مصرف آب است، گفت: حتی اگر در این بخش 20 درصد هم صرفه‌جویی شود، یک درصد از کل مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود؛ بنابراین، باید سیاست‌های کلان درباره‌ی مصرف آب تغییر کند.


شهردار کرمان تأکید کرد: وظیفه‌ی هرکسی است که در حوزه‌ی کاری خودش مصرف آب را به حداقل برساند؛ بنابراین، در شهرداری هم تلاش می‌کنیم در حد امکان در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.


عالم‌زاده مشکل فاضلاب شهر کرمان را خطر دیگر این شهر دانست و گفت: مشکلات زیست‌محیطی از یک‌سو و ناپایداری ساختمان‌ها به‌دلیل وضعیت خاک شهر کرمان از سوی دیگر، موضوعاتی است که شهر کرمان را به‌دلیل نبود فاضلاب تهدید می‌کند.


رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این دیدار با بیان این‌که در حوزه‌ی آب شهری، 71 شهر در استان کرمان تحت پوشش شرکت آبفا استان کرمان هستند، به وضعیت مصرف آب در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در شهر کرمان در پیک مصرف، به 3000 لیتر در ثانیه آب شُرب نیاز داریم.


محمد طاهری افزود: آب مورد نیاز شهر کرمان از 96 حلقه چاه آب دشت‌های حسین‌آباد جوپار تأمین می‌شود.


وی ادامه داد: در پیک مصرف، 70 درصد آب شرب شهر کرمان را می‌توانیم تأمین کنیم و با 30 درصد کمبود مواجه هستیم.


طاهری با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب توسط شهروندان کرمانی، به اجرای طرح فاضلاب شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای فاضلاب شهر کرمان نیاز به 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که چون از طریق بودجه‌های دولتی اجرای این طرح امکان‌پذیر نبود، قرار است این طرح توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا شود.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار