نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی :

مجلس در برابر افزایش قیمت‌ها مقاومت می‌کند

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به جدیت در برابر هرگونه افزایش قیمتی مقاومت می کند.

مجلس در برابر افزایش قیمت‌ها مقاومت می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  جهانبخش محبینیا نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ی مجلس شورای اسلامی گفت: تبعات اعتراضات و آشوبگری ها قطعا برای امنیت، اقتصاد و اشتغال می تواند نگران کننده باشد و بعد از این اعتراضات، رشد قیمت دلار و سکه دور از ذهن نخواهد بود و حتی میتوان گفت سرمایه گذارانی که قصد سرمایهگذاری داشته باشند، موجب فرار مغزها و سرمایه ها می شود.

محبی نیا افزود: این مسائل و تجمعات دو وجه دارد و نمی توان آن را کاملا سیاسی خواند؛ چون مردمی که در یک شهر کوچک زندگی می کنند، دنبال فضای سیاسی خاصی نیستند و بیشتر نگران معیشت خود هستند.

وی تصریح کرد: وجه دوم ماجرا اقتصادی است که این علت هم پذیرفتنی نیست، چون دانشجوی دانشگاه تهران خیلی به دنبال مسائل مربوط به معیشت نیست و بدون شک خواسته های این قشر سیاسی است، در هر حال علل به وجود آمدن چنین اعتراضاتی باید بررسی شود و نسبت به رفع نگرانی تمام اقشار اقدامات لازم صورت گیرد.

محبی نیا با بیان اینکه این تجمعات از سه عامل تاثیر پذیرفتهاند، افزود: در تشریح این سه عامل باید گفت، اول اظهارات برخی از افرادی که به جای پاسخگویی مدعی هستند، دوم عوامل سلطنت طلب و سوم ارائه لایحه بودجه و افزایش سرسام آور قیمت کالاها به علت افزایش قیمت حامل های انرژی، در این ماجرا سهم داشتهاند.

وی تصریح کرد: لایحه بودجه که از دولت گذشت و تقدیم مجلس شد، پس مجلس باید غیرت خود را نشان دهد و از افزایش قیمت هر نوع حامل انرژی جلوگیری کند که این اقدام نه به خاطر امتیاز دادن بلکه به دلیل توجه به حقوق مردم لازم است و باید نگرانی های جامعه کنترل شود.

محبی نیا افزود: مجلس به جدیت در برابر هرگونه افزایش قیمتی مقاومت می کند، چون جنس نماینده ها از خود مردم است و هم چنین در بحث پرداخت یارانه ها نیز پیگیر خواهیم بود که افراد مستحق و خانواده هایی که زیر خط فقر هستند، منتفع شوند و یارانه  افرادی که درآمد بیشتر از حد معمول دارند قطع شود.

انتهای پیام/م

تبعات اعتراضات برای امنیت، اقتصاد و اشتغال نگران کننده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.