عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور مناسب نیست/هزینه های دندان پزشکی سرسام آور است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی فعال شدن ۶۰۰۰ هزار یونیت دندان پزشکی با تعرفه ۵۰ درصد کمتر از بخش خصوصی تا نیمه اول سال ۹۷ را از جمله اقدامات ارزنده وزارت بهداشت در حوزه بهداشت دهان و دندان طی سال های اخیر دانست وگفت:برای توسعه خدمات دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان در کشور نیاز به مداخلات جدی وجود دارد زیرا شبکه خدماتی به طور مناسب نمی تواند پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم باشد.

وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور مناسب نیست/هزینه های دندان پزشکی سرسام آور است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور مناسب نیست، تصریح کرد: اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت طی چند سال اخیر تا حدودی توانسته وضعیت این حوزه را ارتقا دهد.

هاشمی با بیان اینکه هزینه های دندانپزشکی بسیار بالا است، افزود: در اغلب کشورها دولت برای خدمات پایه ای از جمله دهان و دندان و همچنین حوزه های پیشگیری بسته های تشویقی مناسبی مانند حمایت های بیمه ای را در نظر گرفته از این رو دولت و مردم برای این دست خدمات خیلی هزینه نمی کنند و این عامل می تواند در نهادینه سازی خدمات بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس از اقدامات شایسته وزارت بهداشت در حوزه دهان و دندان حمایت می کند، تصریح کرد: انتظار می رود وزارت بهداشت برای توسعه خدمات حوزه دهان و دندان اقدام کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم، بر ضرورت افزایش ارائه خدمات پیشگیرانه در حوزه سلامت دهان و دندان تاکید کرد و گفت: متاسفانه بخش زیادی از مردم توجه چندانی به پیشگیری و مراقبت ندارند بنابراین متحمل صرف هزینه های گزاف می شوند البته نیاز است سیاست های بیمه ای در این حوزه به گونه ای باشد که مردم به جای درمان به فکر پیشگیری باشند.

هاشمی افزود: باید امر پیشگیری پیش از مداخلات درمانی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان اغلب بیماری ها را با توجه به پیشگیری، آموزش و اطلاع رسانی مناسب مدیریت و کنترل کرد به عنوان مثال سن ابتلای زنان به بیماری آرتروز در کشور بسیار پایین است و علت این موضوع بی توجهی نسبت به امر پیشگیری و آموزش است.

انتهای پیام/م

وضعیت نامناسب بهداشت دهان و دندان در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.