فتاحی:مسئولیت سازمان لیگ برگزاری رقابت ها است نه تیم داری!

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت:سازمان نمی تواند هدایت تیم نفت را بر عهده بگیرد زیرا مسئولیت ما برگزاری رقابت ها است نه تیم داری.

فتاحی:مسئولیت سازمان لیگ برگزاری رقابت ها است نه تیم داری!به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فتاحی در مورد وضعیت باشگاه نفت گفت:در ابتدا از بازیکنان نفت تشکر می‌کنم که دیروز به مسابقات احترام گذاشتند و بازی کردند. امروز هم با بازیکنان این تیم جلسه‌ای داشتیم و شرایط مختلف آنها از جمله وضعیت قراردادهایشان را بررسی کردیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این پرسش که آیا سازمان لیگ قرار است تا مشخص شدن مالک جدید این تیم را هدایت کند یا خیر، گفت: سازمان لیگ فقط مسابقات را برگزار می‌کند و نمی‌تواند این کار را انجام دهد. گل‌محمدی در این مورد اعلام کرد وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد،طبیعتا اداره کل ورزش و جوانان استان مالکیت باشگاه را به عهده می‌گیرد. درست مانند استقلال خوزستان که در ابتدای فصل اداره کل استان خوزستان مالکیت آن را به عهده گرفت و اجازه ندادند این تیم تا‌آستانه منحل شدن پیش برود و اکنون هم اداره تیم به شخصی به نام موسوی سپرده شده است و خدا را شکر بدون مشکلی برنامه هایش را پیش می برد.اما سازمان لیگ نمی‌تواند این کار را انجام دهد.چون مسئولیت سازمان لیگ برگزاری رقابت ها است نه تیم داری!

او افزود: همزمان با جلسه‌ای که ما با بازیکنان برگزار کردیم بهاروند نیز با رضا گل‌محمدی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران جلسه‌ای را برگزار کرد. در این جلسه درمورد واگذاری باشگاه به شخص جدید صحبت کردند.آن طور که من شنیده ام 2 یا سه خریدار برای خرید نفت پیشقدم شده اند. یک جلسه هم در وزارت نفت در حال برگزاری است که امیدواریم وضعیت باشگاه نفت هر چه زودتر مشخص شود.طبق صحبت هایی که با بازیکنان نفت انجام دادیم امیدواریم آنها ساعت 11:30 فردا در محل تمرین‌شان حاضر شوند.امیدوارم تا‌ آن زمان مالکیت و کادر فنی باشگاه معرفی شوند.

فتاحی در پاسخ به این سؤال که اگر نفت منحل شود تکلیف مسابقات این تیم در ادامه فصل چه خواهد شد، گفت: طبق قانون اگر تیمی 2 بازی پشت هم نباشد و منحل شود، نتایج بازی‌های انجام شده به قوت خودش باقی است و سایر مسابقات 3 بر صفر به نفع حریف اعلام می شود. البته بازیکنان در قبال قراردادی که بسته‌اند تعهدی دارند همان‌طور که باشگاه تعهد دارد و یکی از اصلی ترین وظایف بازیکنان نیز حضور در مسابقات است.

تیم پرسپولیس در تمام کشور هوادار دارد

او درمورد حواشی بوجود آمده در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: بازی پرسپولیس و تراکتورسازی حاشیه‌هایی داشت و این حواشی همیشه در فوتبال وجود دارد. می‌بینیم پرسپولیس هم هواداران زیادی در تمام نقاط مختلف کشور دارد.ما این تخلف را به کمیته انضباطی ارجاع دادیم تا‌ آنها مسائل را دنبال کنند.

فتاحی در واکنش به بحث سرپرستی هاشم بیک‌زاده در بازی نفت مقابل فولاد پاسخ داد: این طوری نیست طبق قانون هر تیمی باید یک سرپرست و یک سرمربی داشته باشد. با توجه به اینکه تیم نفت ازپنجره نقل‌وانتقالات محروم بود، نمی‌توانست مربی و سرپرست جدیدش را معرفی کند،حتی هفته گذشته هم به طور موقت رمضانی  به‌عنوان سرپرست نفت معرفی شد.با توجه به اینکه رمضانی و حجازی در تیم حضور نداشتند و چون شخص دیگری هم نبود تصمیم گرفتیم یک بازیکن که بزرگ‌تر تیم بود را سرپرست تیم نفت کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتورسازی آیا حکمی صادر می شود یا نه، گفت: ناظر بازی امروز گزارشش را تحویل ما داد و ما هم سریعا این گزارش را به کمیته انضباطی ارجاع دادیم. دوستان در حال پیگیری این موضوع هستند کمیته انضباطی هم از طرفین دعوت می‌کند و در اسرع وقت نسبت به این موضوع تصمیم گیری می شود.

او در پاسخ به این سؤال که چه حکمی برای این تیم‌ها صادر خواهد شد گفت: ما هیچ حکمی نمی‌دهیم و تصمیم گیرنده نهایی در این رابطه کمیته انضباطی است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد اینکه گویا سازمان لیگ احکامی مانند حکم کمیته اخلاق در خصوص محمدرضا کسرایی را اجرایی نمی‌کند، عنوان کرد: این‌طور نیست که احکام کمیته اخلاق اجرا نشود. کمیته‌های مختلف از جمله کمیته انضباطی، اخلاق و تعیین وضعیت، هر حکمی صادر می‌کنند باید از طریق دبیرکل به ما ابلاغ شود و اگر ابلاغ شود ماملزم هستیم آن را بدون هیچ اقدامی اجرایی کنیم. در حکم کسرایی هم آمده که او نمی‌تواند یک‌سری مسئولیت‌ها داشته باشد و ما هم این کار را کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار