مدیرکل گردشگری بوشهر:

مشکلات «ته‌لنجی» به گردشگری استان بوشهر آسیب وارد می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مشکلات واردات کالای ملوانی یا «ته‌لنجی» به گردشگری استان بوشهر آسیب وارد کرده است.

مشکلات «ته‌لنجی» به گردشگری استان بوشهر آسیب وارد می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر امیرزاده اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه گردشگری است که سالانه افراد زیادی از استان‌های مختلف و همچنین از دیگر کشورها به این استان سفر می‌کنند.

وی به سواحل استان بوشهر به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر بیشترین سواحل را با خلیج فارس دارد و این این سواحل نیز جاذبه بسیار خوبی برای حضور گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر می‌توان به میراث فرهنگی، بناها و آثار تاریخی، بافت تاریخی و  . . . اشاره کرد.

وی ادامه داد: استان بوشهر در بخش گردشگری طبیعی و گردشگری صنعتی نیز ظرفیت‌های بالایی دارد که تلاش داریم تا با معرفی این جاذبه‌ها، زمینه حضور بیشتر گردشگران را در استان فراهم سازیم.

جاذبه بالای بازارهای استان 

امیرزاده اضافه کرد: استان بوشهر در حوزه تجارت و بازرگانی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و در این راستا در نقاط مختلف استان بوشهر بازارهای کالاهای وارداتی گسترش یافته است و این بازارها نیز به یکی از جاذبه‌های مهم استان تبدیل شده است.

وی افزود: افراد زیادی از نقاط مختلف کشور در کنار توجه به دیگر جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر، نگاه ویژه‌ای به بازارهای استان دارند و به خاطر این جذابیت‌های استان بوشهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: مشکلات واردات کالای ملوانی یا «ته‌لنجی» به گردشگری استان بوشهر آسیب وارد کرده است.

وی خواستار تلاش برای رفع مشکلات مربوط به ملوانان و مرزنشینان شد و گفت: تعطیلی بازارهای ساحلی و مرزی استان بوشهر باعث می‌شود تا گردشگری استان بوشهر با مشکلاتی روبرو شود.

خرید و بازار اولویت بسیاری از گردشگران

امیرزاده بیان کرد: اولویت بسیاری از گردشگران حضور در بازار است و شهرهای ساحلی استان بوشهر از جمله گناوه، دیلم، دلوار، دیر، کنگان، عسلویه و . . . دارای بازارهای مناسبی برای خرید کالاهای مورد نیاز مردم دیگر مناطق هستند.

وی افزود: امیدواریم با رفع مشکلات ملوانان و تجار و بازاریان بار دیگر شاهد رونق گسترده بازار در استان و حضور مردم دیگر نقاط کشور در این بازارها برای خرید و همچنین استفاده از جاذبه‌های گردشگری استان باشیم.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.