امام جمعه دلوار:

مسئله کالای ملوانی برای همیشه حل شود

- امام جمعه دلوار با تاکید بر اینکه مسئولان باید توجه جدی به معیشت مردم داشته باشند، گفت: مسئله کالای ملوانی برای همیشه حل شود.

مسئله کالای ملوانی برای همیشه حل شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به ۱۰ ربیع الثانی سالروز وفات شهادت گونه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه اظهار داشت: حضور ۱۷ روزه‌ دختر بزرگوار امام موسی بن جعفر (ع) کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، برکات بسیاری برای این شهر و کشور ما داشته است به گونه‌ای که امروز قم به برکت وجود بارگاه مطهر آن حضرت به یکی از عظیم‌ترین پایگاه علمی و معنوی دنیا تبدیل کرده است.

وی با اشاره به ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و هفته بصیرت و برکت در بخش دلوار بیان کرد: حماسه ۹ دی را حرکت توان با بصیرت و معرفت و حرکت خودجوش مردم برای دفاع از ستون خیمه انقلاب است که باید برای همیشه به عنوان یک یوم الله در تاریخ انقلاب ثبت شود.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: ۹ دی میدان درخشش ملت با بصیرت بر محور ولایت فقیه بود چرا که مردم با لبیک به ندای دلسوزانه رهبر معظم انقلاب با حضور حماسی و بی نظیر خود در صحنه توطئه های دشمنان را خنثی نمود و فتنه گران را به جای خود نشاند.

وی خاطرنشان کرد: ۹ دی به عنوان روز سرافرازی ملت و رفوزه شدن و بازماندن برخی خواص از قافله ملت بود و ملت ایران در صحنه های مختلف انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرده است.

زاهددوست با بیان اینکه کارگردان فتنه سال ۸۸ آمریکا و اسراییل بود و متأسفانه عده‌ای در داخل نیز فرمان نقشه دشمن به دست گرفتند و با بازی در زمین دشمن زمینه را برای دخالت بیشتر دشمنان در کشور فراهم کردند.

وی گفت: در ۹ دی نیز مردم با بصیرت کامل درصحنه حضور یافتند و پاسخ محکمی به دشمنان داده و توطئه آنان را خنثی کردند. مردم ایران باید همواره هوشیار بوده و مراقب توطئه‌ها و فتنه های دشمنان باشند چرا که دشمنان و در راس آنها آمریکا همواره به دنبال دشمنی با انقلاب اسلامی و ملت ایران است و اگر توطئه و فتنه ای بر پا کند ملت ایران مانند ۹ دی آن را خنثی و فتنه گران را به جای خود بنشاند ..

امام جمعه دلوار با اشاره به ۱۳ دی ماه سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به بخش دلوار و زادگاه سردار شهید رئیسعلی دلواری، ادامه داد: نائب امام عصر هر کجا قدم مبارکش گذاشته شود مایه خیر و برکت است و بحمدالله مردم ما علیرغم گذشت ۲۶ سال اما همواره قدردان این قدم مبارک هستند. سفر مقام معظم رهبری به این دیار، نشان از علاقه عاطفی بین مردم و رهبر معظم انقلاب داشت.

وی افزود: همان طور که مردم به رهبر عزیزشان عشق می ورزند و با تمام وجود به ایشان علاقه مند هستند، ایشان هم به مردم عشق می ورزند و حضورشان در این این خطه محروم در آن زمان نشانه عشق و علاقه وافر به مردم محروم و مستضعف است.

زاهددوست تصریح کرد: این سفر نقطه عطفی در تاریخ این خطه حماسه آفرین است و سخنرانی ایشان در منزل شهید رئیسعلی دلواری و دیدار با خانواده این سردار بزرگ هم نشان از میزان محبت و عنایت ایشان به نام باعظمت این سردار شجاع و مومن است.

وی با اشاره به موضوع کالای ملوانی و معیشت مردم این منطقه و با تشکر از صبر و صبوری مردم عزیز اظهار داشت: ما امیدوارم با تصمیم مسئولین هر چه سریعتر نسبت به تخلیه بارهای مردم اقدام شود تا مردم بیش از این متضرر نشوند.

امام جمعه دلوار گفت: در برخی از گمرکات استان تخلیه بارها شروع شده امیدوارم در گمرکات این بخش هم از فردا کار تخلیه بار مردم در گمرک دلوار و بوالخیر هم انجام شود.

وی افزود: این سخن که برخی مسئولان و نمایندگان گفته اند فعلا مسکنی به مردم بدهیم قابل قبول نیست بلکه نمایندگان باید با دفاع از حقوق مرزنشینان موضوع ته لنجی را قانون مند و تثبیت کنند.

زاهددوست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: امروز هدف اصلی دشمن سم پاشی علیه نظام اسلامی و نامید کردن ملت ایران از آینده انقلاب است متاسفانه برخی عناصر داخلی هم همان نقشه دشمن را پیاده میکنند و دانسته یا نادانسته از سر جهالت و نا آگاهی در زمین دشمن بازی می کنند.

وی ادامه داد: هدف نهایی آنان نیز این است که به ملت القاء کنند حکومت دینی در انجام امورات و اداره کشور ناتوان است و اگر به غرب نزدیک شویم و مقلد غربی ها شویم و سبک رفتار و مدیریت غربی ها را بپذیریم، به سعادت خواهیم رسید

امام جمعه دلوار بیان کرد: مقام معظم رهبری رهبری فرمودند که امروز هزاران توپخانه‏ دروغ‏ پردازی به سمت این ملت مشغول شلیک هستند، برای این‏که مردم را ناامید و بدبین کنند و اعتماد به نفس مردم را بگیرند.

وی افزود: متأسفانه در داخل هم گروهی، درست همان کار دشمن را ادامه می‏‌دهند. ناامید کردن مردم، متهم کردن، دروغ‌‏های شاخدار دشمن‏ ساز را در ذهن مردم جا انداختن؛ این‏ها کارهایی است که عده‏ ای دارند انجام می‏ دهند.

زاهددوست ادامه داد: از نگاه رهبر معظم انقلاب قدرت‏ طلبی و بی‏ تقوایی برخی باعث دورغ پراکنی و ناامید کردن مردم شده است لذا با صراحت فرمودند: آن کسانی‏ که کار دشمن را در داخل انجام می‏ دهند تقوا ندارند. این‏ها دین شان سیاسی است؛ به‏ جای آن‏که سیاست شان دینی باشد.

وی تاکید کرد: هنر این است که ما فعالیت های سیاسی خود را بر مبنای آموزه های دینی قرار دهیم و در رفتارهای سیاسی خود خدا را در نظر بگیریم نه اینکه وقتی پشت یک تریبون قرار گرفتیم جو گیر شویم و در گفتار و سخنان خود خدا، دین و انصاف را نادیده بگیریم.

وی گفت: این‏ها دشمن را شاد می‏ کنند به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان؛ به‏ خصوص کسانی‏ که همه‏ امکانات مدیریتی، یا امروز دستشان است یا دیروز دستشان بوده، فرقی‏ نمی‏‌کند.

زاهددوست با بیان اینکه ملت ایران با احدی عقد اخوت دائمی ندارد، خاطرنشان کرد: این تذکر رهبر معظم انقلاب که افرادی دیروز یا امروز همه‏ امکانات دولتی و غیر آن دستشان بوده است و حالا نقش اپوزیسیون را به خود می‏ گیرند نکته‏ بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. چرا که افرادی که امکانات کشور به دستشان بوده یا امروز هست باید در قبال این امکانات و اختیارات به ملت ایران و رهبری پاسخگو باشند نه اینکه نقش مدعی و مطالبه گر را بازی کنند.

وی اضافه کرد: چه حقی دارند برخی همه شهرت و قدرت و موفقیت های آنها مدیون انقلاب و خون مطهر شهدا باشند حدود یک دهه همه امکانات و اختیارات کشور را در اختیار داشته باشند و امروز راه بیفتند به این شهر و آن شهر و مدعی انقلاب و نظام اسلامی باشند قابل قبول نیست.

امام جمعه دلوار افزود: این افراد بدانند ملت ایران با احدی عقد اخوت دائمی ندارد و همه افراد و مسئولین کنونی و گذشته را در چارچوب انقلاب و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری می شناسند و می پذیرند و ملاک ملت برای شناخت افراد حال فعلی آنان در پایبندی به ارزش های انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام/پ

لزوم توجه به معیشت مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.