کرمانشاه اولین استانی است که مصوبه کتابخوانی را مطرح می کند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: کرمانشاه اولین استانی است که مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور با عنوان «ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی» را در شورای فرهنگ عمومی مطرح می کند.

کرمانشاه اولین استانی است که مصوبه کتابخوانی را مطرح می کندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛موالی زاده  دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور جلسات و برنامه های شورای فرهنگ عمومی را سبب ارتقاء فرهنگ عمومی دانست و اظهار داشت: توجه به امر فرهنگ که عامل توسعه جامعه در تمامی امور عمومی و اجتماعی است، بسیار با اهمیت و نیازمند توجه و برنامه ریزی بیشتر در این زمینه است.

ایت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛ به سفر مقام معظم رهبری به خراسان اشاره کرد و گفت: ایشان در این سفر ارزشمند به بحث سبک زندگی اشاره داشتند و مسائلی از قبیل: فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ رانندگی، بنیان خانواده ایرانی اسلامی را عنوان کردند.

 آیت الله علما در ادامه گفت: لذا میبایست این مباحث را که بسیار با اهمیت است و پایه گزار بسیاری از امور در جامعه است را به جد مورد نظر قرار داده و در جهت فرهنگ سازی و بهبود این موارد گام برداریم.

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: مهمترین جلسه در هر استانی که توجه ویژه ای باید به آن داشته باشیم جلسه شورای فرهنگ عمومی است.

بازوند با اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهمترین امور هر جامعه ایست و میبایست تا آنجایی که می توانیم آنرا تقویت کنیم.

بازوند استفاده کاذب از فضای مجازی در بین خانواده ها و جوانان از مهمترین مسائل و مشکلات امروزی دانست و ابراز کرد: ما به عنوان مسئولین امر باید برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای جوانان و نوجوانان برگزار نماییم که بتوانیم انرژی و پتانسیل آنان را کنترل کنیم.

حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر اسلام و مقام معظم رهبری گفت: به همین منظور و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد کمی و کیفی آن در سطح جامعه، شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه692 مورخ 23 آبان ماه 96 مصوبه ای را به تصویب رساند.

وی در ادامه عنوان کرد: مصوبه اخیر به سه محور اصلی 1- محور فرهنگ سازی 2- محور ایجاد، گسترش و تجهیز کتابخانه‌ها 3-اجرایی سازی، نظارت و پایش تقسیم شده است و نیاز است در هر بخش ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی پای کار آمده و ما را در این امر مهم یاری نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان به پیشنهادهایی جهت اجرای هرچه بهتر مصوبه به شرح ذیل پرداخت: پیشنهاد میگردد که 1- هر دستگاه فرهنگی رابط اجرایی جهت پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی را به اداره کل کتابخانه های عمومی معرفی نماید.2- دستگاه های مربوطه برنامه و ایدهای مختص به مصوبات خود را به این اداره کل ارسال نمایند.3- کلیه تفاهم نامه های موجود احصاء و سپس نسبت به انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های فاقد تفاهم نامه با این اداره کل اقدام شود. 4- در جلسه رسمی شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به تشکیل 3 کارگروه مجزا براساس مصوبات 692 تشکیل شود. 5- برای پیشرفت مصوبات جلسات کارگروه های یاد شده به صورت مرتب و منظم هر دو ماه یکبار جهت پایش و ارزیابی عملکرد دستگاه ها برگزار گردد. 6- نسبت به طرح موضوع مصوبه 692 در جلسه شورای اداری استان از طریق انجمن کتابخانه های عمومی استان اقدام گردد.

جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ما نقاط ضعف و قوت را در فرهنگ و هنر کرمانشاه شناسایی کرده ایم و تمام تلاشمان این است که به ثبات فرهنگی در استان برسیم.

مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور با عنوان «ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی» در شورای فرهنگ عمومی استان با حضور استاندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تشریح شد.


انتهای پیام/ز

 

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.