علمای افغانستان خواستار گشایش دفتر سیاسی طالبان در کابل شدند

شماری از عالمان دینی در دیدار با «اشرف غنی» پیشنهاد کردند  تا حکومت برای آغاز مجدد گفتگوهای صلح با طالبان، دفتر سیاسی این گروه  در کابل را تاسیس کند.

علمای افغانستان خواستار گشایش دفتر سیاسی طالبان در کابل شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از علمای دینی در دیدار با «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان پیشنهاد کردند  تا حکومت برای آغاز مجدد گفتگوهای صلح با طالبان، دفتر سیاسی این گروه  در کابل را تاسیس کند.

به گفته این عالمان، اگر رئیس جمهور افغانستان با گشایش دفتر سیاسی طالبان در کابل موافقت نماید، علامتی برای پیشبرد گفتگوهای احتمالی با این گروه به وجود خواهد آمد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در این نشست گفت: صلح با طالبان از طریق گفتگوهای  بین الافغانی پیگیری خواهد شد و ما برای آغاز گفتگوها تلاش می کنیم.

وی افزود: همه خواسته هایی که از حکومت دارید را قبول دارم؛ اما خواهش من این است که طالبان نیز خواسته های شما عالمان دینی را بپذیرد تا ثابت چه کسی اراده صلح دارد.

رییس جمهور افغانستان تاکید کرد که شرایط منطقه ای  و بین المللی برای برقراری صلح در افغانستان فراهم شده است.

قابل ذکر است که صدها تن از عالمان دینی از سراسر افغانستان در نشستی دو روزه در کابل برای آغاز گفتگوهای صلح رایزنی کردند و نتایج گفتگوهایشان را با رئیس جمهور افغانستان در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار