پاسخگویی مقامات ارشد امنیتی دولت وحدت ملی به مجلس

مقامات امنیتی افغانستان برای پاسخگویی به وضعیت امنیتی ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار از سوی مجلس استجواب شدند.

پاسخگویی مقامات ارشد امنیتی دولت به مجلسبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات امنیتی افغانستان برای پاسخگویی به وضعیت امنیتی ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار از سوی مجلس استجواب شدند.

ویس احمد برمک، وزیر داخله افغانستان، شریف یفتلی، رئیس ستاد ارتش و عبدالصبور قانع، معاون ریاست عمومی امنیت ملی در نشست امروز دوشنبه (4 جدی) مجلس نمایندگان حضور یافتند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

ولسوالی خوگیانی از چند ماه پیش شاهد گسترش فعالیت‌های افراد داعش بوده و بسیاری از شهروندان این ولسوالی آواره شده اند.

ویس احمد برمک، وزیر داخله افغانستان در این مورد گفت: عملیات علیه داعش از یک ماه به این طرف در ولسوالی خوگیانی ننگرهار جریان دارد و هم اکنون 41 قریه این ولسوالی که در دست داعش بود، پاک سازی شده است.

آقای برمک گفت که هم اکنون نیز عملیات ادامه دارد و در نبرد یک ماهه 100 تن از جنگجویان داعشی در این ولسوالی کشته شده اند.

جنرال شریف یفتلی، رئیس ستاد ارتش افغانستان نیز گفت که در 41 قریه پاکسازی شده ولسوالی خوگیانی حدود 300 نفر از افراد محل از سوی دولت مسلح شده اند تا امنیت این قریه ها را تامین کرده و مانع پس گیری آن از سوی داعش شوند.

آقای یفتلی در مورد وضعیت عمومی افغانستان نیز گفت که هم اکنون نیروهای امنیتی کشور در 139 ولسوالی در 14 ولایت مصروف جنگ هستند و نیز شاهراه های عمومی کشور را تامین امنیت می کنند.

به گفته او، ارتش افغانستان مصروف یک جنگ فرسایشی می باشد.

وی خاطر نشان کرد که استراتژی ارتش در سه ماه گذشته، هدف قرار دادن رهبران طالبان و تمرکز روی انجام حملات هوایی و شبانه بود که نتیجه خوبی داده و در زمستان پیش رو نیز به احیای مجدد و اکمالات نیروهای ارتش پرداخته می شود.

جمهور نوشت: رئیس ستاد ارتش کشور یاد آور شد که نیروهای ارتش تنها در ماه قوس گذشته 1273 عملیات و 113 عملیات شبانه بر اهداف دشمن انجام داده اند.

ادامه نشست امروز مجلس به درخواست عبدالصبور قانع، معاون اوپراتیفی ریاست امنیت ملی سری شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار