مقامات چین، افغانستان و پاکستان خواستار حضور مستقیم طالبان در مذاکرات صلح شدند

وزرای خارجه چین، پاکستان و افغانستان در نشست سه جانبه پکن تاکید کردند طالبان باید برای حل و فصل جنگ افغانستان به گفتگوها صلح ملحق شود.

مقامات چین، افغانستان و پاکستان خواستار حضور مستقیم طالبان در مذاکرات صلح شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای خارجه چین، پاکستان و افغانستان در نشست سه جانبه پکن تاکید کردند طالبان باید برای حل و فصل جنگ افغانستان به گفتگوها صلح ملحق شود.

«وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین، «خواجه آصف»، وزیر امور خارجه پاکستان و «صلاح الدین ربانی»، وزیر امور خارجه افغانستان در نشستی سه جانبه در پکن راه های حل مناقشات افغانستان از طریق روش های مسالمت آمیز را بررسی کرند.

در این نشست تاکید شد که پاکستان نباید خاک خود را در اختیار نیروهای مخالف برای عملیات علیه دیگر کشور همسایه قرار دهد.

هر سه کشور توافق کردند که اگر اختلافی وجود دارد به طور همه جانبه و جامع درباره آن مبارزه کرده و از فعالیت های تروریستی در خاک خود جلوگیری به عمل آورند.

طرفین همچنین در باره مشارکت این کشورها در برنامه راه ابریشم نوین چین بحث و رایزنی کردند چین تاکید کرده است برای اجرای کریدور اقتصادی 46 میلیارد دالری در پاکستان باید تدابیر امنیتی گسترده ای در نظر گرفته شود.

این گفتگوها پس از آن صورت می گیرد که چین از ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد به دنبال ایجاد شرایطی برای بهبود روابط کشورهای همسایه است و تاکید کرده بود یک نشست سه جانبه برگزار خواهد کرد.

همزمان وزیران خارجه چین و افغانستان نیز به طور جداگانه با یکدیگر گفتگو کرده اند. پکن تاکید کرده است که مایل به پیشبرد فرایند سیاسی حل و فصل مساله افغانستان است تا صلح در این کشور برقرار شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار