رییس گمرک کاشان مطرح کرد:

فرش، بیشترین صادرات شهر عروس باغ‌های ایرانی به دنیا

رییس گمرک کاشان گفت: فرش ماشینی بیشترین صادرات شهر عروس باغ‌های ایرانی از کاشان به کشورهای جهان در 9 ماهه نخست امسال با افزایش کمی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بوده‌است.

فرش، بیشترین صادرات شهر عروس باغ‌های ایرانی به دنیارییس گمرک کاشان، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،، گفت: صادرات کالا از کاشان با صدرنشینی فرش ماشینی افزایش کمی 60 درصدی از لحاظ وزن و 27درصدی از نظر ارزش دلار در 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشته است.

 علی مراد نوروزی، افزود: 48تن و 237هزارکیلو و 521 گرم کالا به ارزش بیش از 158 میلیون و 402 هزار و 580 دلار در 9 ماه نخست امسال از کاشان به خارج از کشور شده در حالیکه صادرات کالا از کاشان در سال گذشته بیش از 30 هزار و 149 تن کالا به ارزشی افزون بر 125 میلیون و 535 هزار دلار بوده‌است.

 وی تصریح‌کرد:روفرشی رگال فرش، نایلون فرش، الیاف مصنوعی و انواع نخ، قالب فلزی، باسکول، انواع ظرف های آرکوپال، آلومینیوم، چینی، پلاستیک، ملامین، لوله های چدنی و پلیکا، کولر آبی، گلاب و عرقیات گیاهی، مفتول مسی، لنت ترمز، انواع میل گرد، گونی، آبلیمو، مواد پی.وی.سی، لبنیات و مواد شوینده از دیگر محصولات صادراتی کاشان به بیش از 30 کشور جهان است.

 به‌گفته‌وی، آلمان، استرالیا، آلبانی، کویت، اتریش، ارمنستان، ازبکستان، اکراین، لیتوانی، آفریقای جنوبی، اندونزی، افغانستان، ترکمنستان، چین، قطر، گرجستان، سنگاپور، ترکیه، عراق، قزاقستان، کانادا، مالزی، گرجستان، بلغارستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، چین، زیمباوه، عراق، عمان و پاکستان از جمله کشورهای هدف صادرات هستند.

 وی در ادامه سهم 60 درصدی فرش ماشینی را از مجموع کالاهای صادراتی از کاشان به کشورهای خارجی تاکیدکرد و گفت: بیشترین فرش به به ترتیب از رده‌های اول تا سوم به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان صادرشده‌است.

 رییس گمرک کاشان‌، میزان صادرات فرش ماشینی را 10 تن و 448 هزارکیلو و 345 گرم به ارزش 100 میلیون و 233 هزار و 527 دلار خاطرنشان‌کرد و گفت: صادرات فرش ماشینی به 46 کشور جهان انجام‌شده‌است.

 نوروزی، افزود: این کشورها شامل اتریش، کاندا، آمریکا، هلند، اسپانیا، انگلستان، سوئد، چین، ژاپن، استرالیا، آلمان،روسیه، برزیل، بلغارستان،آذربایجان،ارمنستان، ازبکستان،آفریقای جنوبی، افغانستان، اوکراین، آلبانی، قطر، امارات، کویت، بحرین، عمان، اردن، عراق، هند، پاکستان، اوگاندا، کنیا،تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، گرجستان،  ترکیه، زامبیا، سنگاپور،فنلاند، لبنان، لیتوانی، مالزی، موزامبیک، ویتنام و اندونزی است.

 شایان ذکر است: شهرستان کاشان با جمعیت بیش از 365 هزار نفری در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان دارای یکهزار و 100 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ است که سهم تولید حدود 80 درصدی فرش ماشینی کشور را دارد.

 

 

انتهای پیام/م

 

افزایش صادرات فرش ماشینی از گمرک کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.