اختصاص 15هزار میلیارد ریال اعتبار در راستای اشتغالزایی استان همدان

سرپرست دفتر امور روستایی استانداری همدان از اختصاص 15هزار میلیارد ریال اعتبار در راستای اشتغالزایی استان همدان خبر داد.

اختصاص 15هزار میلیارد ریال اعتبار در راستای اشتغالزایی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  پور مجاهد ،سرپرست دفتر امور روستایی استانداری همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد گفت: اعتباری افزون بر  ۱۵هزار میلیارد ریال در راستای  اشتغالزایی به استان همدان تخصیص یافته که بخشی از این اعتبار در مناطق روستایی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی هزینه می‌شود.

وی افزود: 3400 میلیارد ریال اعتبار فراگیر برای اشتغال پیش‌بینی شده است که دستگاه‌ها باید طرح‌های اشتغالزا را به دبیرخانه آن که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد ارسال کنند.

وی درباره نحوه معرفی طرح بیان کرد: کارشناسان دستگاه‌ها با همکاری بخشداران، شوراها و دهیاران طرح را کارشناسی می‌کنند و سپس آن طرح در دفتر امور روستایی یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوب شده و تسهیلات پرداخت می‌شود.

پور مجاهد با بیان اینکه  اعتبارات دیگری شامل ۴۰۰ میلیارد ریال در بانک سینا و ۱۰۰ میلیارد ریال در بانک پارسیان با نرخ سود هشت درصد پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: هم اکنون  به بانک سینا 90 میلیارد تومان، پست بانک 4 میلیارد تومان ، پارسیان 11 میلیارد تومان طرح معرفی شده و تاکنون چند طرح از این محل تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی افزود:در حال حاضر 2 تا 3 طرح حوزه میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی در کمیته اجرایی تصویب و به بانک‌های عامل ارجاع شده است.

پورمجاهد خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و کمیته امداد و دستگاه‌های حمایتی باید تلاش بیشتری در جذب تسهیلات داشته باشند .

وی با بیان اینکه در امر تسهیل‌گری اشتغال رؤسای ادارات باید تلاش کرده و نگاهی دلسوزانه وجدی داشته باشند، خاطر نشان کرد: در حوزه کشاورزی صندوق توسعه ملی به جز دامداری‌های کوچک به همه اشتغال‌ها  تسهیلات پرداخت می‌کند.

پور مجاهد با اشاره به اینکه دامداری‌های کوچک هم می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند، گفت: پرداخت تسهیلات به دامداری‌های کوچک  منوط به تعریف الگو بوده چرا که در غیر این صورت به دلیل اشباع شدن دارای توجیه اقتصادی نیست.

وی در بحث طرح‌های روستایی و عشایر خاطر نشان کرد: طرح‌هایی که اولویت شهرستان بوده و دارای توجیهه اقتصادی باشد و نیز فرد مورد نظر ضمن تضمین اهلیت لازم را دارا باشد تسهیلات لازم در رابطه با راه‌اندازی اشتغال به آنان پرداخت می‌شود.

 تخصیص یک میلیارد و 30میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به اسدآباد 

 مدیر کل اداره تعاون و رفاه و  امور اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه گفت: تاکنون از یک میلیارد و 680 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته به شهرستان اسدآباد، یک میلیارد و 380 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت و تخصیص داده شده است.

 احمد توصیفیان میزان تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود 4 درصد در سطح استان همدان را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان تسهیلات مشاغل خانگی تاکنون 17 میلیارد تومان ابلاغ شده و 3 میلیارد تومان از بانک تجارت باقی مانده است.

 وی با اشاره به ابلاغ 100 درصد تسهیلات پست بانک و بانک  سپه، خاطر نشان کرد: 100 درصد اعتبار مشاغل خانگی شهرستان اسدآباد ابلاغ شده است.

 توصیفیان با بیان اینکه 113 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با نرخ سود 4 درصد در استان همدان وجود دارد، گفت: یکی از اولویت‌ها در پرداخت تسهیلات به طرح‌ها رویکرد توجیهه اقتصادی  طرح با جذب حداکثری منابع به دور از اتلاف وقت است.

 توصیفیان در ادامه با اشاره به جمعیت بیش از  100 هزار نفری اسدآباد، گفت: از این تعداد جمعیت 41 درصد در سطح روستاها ساکن بوده و 6.6درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر توجه ویژه بر اشتغال روستایی مردم اسدآباد، خاطر نشان کرد: هر چند که درصد بیکاری اسدآباد به نسبت کشور پایین بوده اما به نسبت استان درصد بیکاری این شهرستان بالاست و نیاز به حمایت و نگاه ویژه تری در راستای اشتغال دارد.

انتهای پیام/ج


اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.