سرپرست صنعت، معدن و تجارت تویسرکان:

تشکیل هفت پرونده اشتغال روستایی به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان

سرپرست صنعت، معدن و تجارت تویسرکان گفت: هفت فقره پرونده اشتغال در بخش تسهیلات روستایی به مبلغ 13 میلیارد و 550 میلیون تومان تشکیل شده است.

تشکیل هفت پرونده اشتغال روستایی به ارزش بیش از 13 میلیارد تومانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرپرست صنعت، معدن و تجارت تویسرکان با بيان اینکه در بخش صنعت و معدن از ابتدای طرح اشتغالزایی تعداد 43 پرونده تشکیل شده است، گفت: هشت فقره پرونده در بخش خانگی با اشتغال‌زایی 95 نفر تکمیل شده است.

روانبخش نورعلیئی  با اشاره به اینکه فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت به دو بخش تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بخش اول صنعت و معدن و بخش دوم تجارت شامل مشاغل خانگی و اصناف می‌شود.

 سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان با بیان اینکه  51 پرونده اشتغال در بخش صنعت و معدن و مشاغل خانگی تویسرکان تشکیل شده است،گفت : در بخش صنعت و معدن از ابتدای طرح با پیگیری‌های که انجام شده به طور کل تعداد 43 پرونده تشکیل و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است.

وی ادامه داد: هفت فقره پرونده اشتغال در بخش تسهیلات روستایی به مبلغ 13 میلیارد و 550 میلیون تومان تشکیل شده است؛ همچنین دو پرونده برای تسهیلات روستایی در دست اقدام داریم.

نورعلیئی تعداد پرونده اشتغال‌زایی در بخش اشتغال فراگیر را سه پرونده به مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تسهیلات این سه طرح هم سرمایه ‎‌در گردش و هم ثابت بوده که تکمیل و به استان ارسال شده است؛ البته این افراد طبق پیگیری‌های انجام شده از طریق بانک هیچ گونه معوقه‌ای نداشتند.

وی در بحث تسهیلات رونق تولید و سرمایه درگردش یک ساله به ثبت 26 فقره پرونده به مبلغ 59 میلیارد و 77 میلیون تومان در سایت بهین‌یاب از ابتدای طرح اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: از 26 پرونده، 20 فقره اشتغال توسط کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان با بیان اینکه تعداد هفت فقره پرونده در بخش تسهیلات رونق نوسازی و بهسازی که سرمایه ثابت بوده است خاطرنشان کرد:  این تعداد با واگذاری تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ 8 میلیارد و 200 میلیون تومان در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است.

نورعلیئی  طرح‌های تسهیلات روستایی را طرح‌های نظیر تدبیر دارو سلامت، صنایع چوب افرا ولاشجرد، فرآورده‌های خاک و کود، تعاونی تولید آرد سازی نوین، تولید جوراب بافی، تعاونی گاز مایع خرم رود، پردیس تابلو بهشت غرب عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال فراگیر شامل شرکت‌های سیم و کابل و فیلتر سرکان می‌شود، گفت: 89 پرونده در بخش تجارت و مشاغل خانگی، «پشتیبان و انفرادی» نظیر قالی‌بافی، خیاطی تکمیل و به دستگاه مربوطه ارسال شده است.

  این مقام مسئول با اشاره به اینکه 240 میلیون تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است افزود: 80 نفر و به هر نفر 3 میلیون تومان معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی پشتیبان هشت فقره پرونده با 95 نفر اشتغال‌زایی در عرصه خیاطی، قالی‌بافی و نازک‌دوزی تکمیل شده است، یادآور شد: تعداد 36 نفر در این بخش مجدداً ثبت اشتغال در قالب صدور پروانه کسب داشته‌ایم.

انتهای پیام/د.ا

ایجاد اشتغال روستایی در تویسرکان به ارزش 13 میلیارد تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.