مقاوم سازی سازه‌های ساختمانی اردبیل در مقابل زلزله

سازه‌های ساختمانی اردبیل برای مقابله با مخاطرات طبیعی از جمله زلزله مقاوم‌سازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: جامعه تاب‌آور در برابر مخاطرات طبیعی نیازمند مشارکت دولت و مردم است و هر چه تعامل و مشارکت در این حوزه بیشتر باشد می‌توانیم شاهد کاهش تلفات و خسارات ناشی از بلایا و مخاطرات طبیعی باشیم.

وی بیان کرد: نوع مواجهه و باور به مخاطرات طبیعی میزان آسیب پذیری در برابر آن را تعیین می کند و باید بپذیریم که وقوع حوادث طبیعی مثل زلزله بخشی از زندگی روزمره است و باید آمادگی لازم برای مواجهه با این مخاطرات را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: ایران یک کشور زلزله‌خیز است و اقدامات خوبی به ویژه در روستاها برای مقاوم‌سازی صورت گرفته اما باید برای کاهش حداکثری خسارات و تلفات استحکام بناها و افزایش مهارت مردم در مقابله با زلزله از جمله پناه‌گیری در نقاط امن ساختمان افزایش یابد.

امامی یگانه تصریح کرد: در ساخت و سازها در کنار مقاوم‌سازی سازه‌های کم‌دوام باید رویکرد صنعت ساختمان، سبک سازی و رعایت دقیق مقررات، ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوطه باشد چرا که این امر سبب می‌شود تا تلفات و خسارات ناشی از بلایای طبیعی همچون زلزله تا حد چشمگیری کاهش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل اظهار کرد: فراگیری آموزش‌های عمومی،  توجه به هشدارها در برابر مخاطراتی از قبیل سیل، تندباد، سرمازدگی، برف سنگین و سایر بلایای و مخاطرات طبیعی می‌تواند جلوی بسیاری از خسارت‌ها را در شرایط بحران بگیرد.

انتهای پیام/ع

افزایش مهارت مردم برای مقابله با زلزله

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.