آمادگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از حوزه فرهنگ کردستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی این وزارت خانه در راستای حمایت از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری و اعتلای بهتر این حوزه در استان کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید عباس صالحی روز سه شنبه در نشستی که در وزارتخانه فرهنگ وارشاد اسلامی  برگزار شد با  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان  دیدار وگفتگو کرد.

 و ی در این نشست مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شهرستان بیجار و استان کردستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای استان کردستان در بخش فرهنگ، گفت: ویژگی های فرهنگی کردستان بسیار بالاست و به همین دلیل باید تمامی این ظرفیت‌ها مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

وی با اشاره به آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از فرهنگ در کردستان، یادآور شد: انتظار می رود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن بررسی های لازم نقاط ضعف و قوت حوزه فرهنگ استان را مشخص کنند تا وزارت خانه بتواند به بهترین شکل ممکن از این حوزه حمایت نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به صورت ویژه از حوزه فرهنگ کردستان حمایت خواهیم کرد، گفت: هم اکنون فعالیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر در کردستان انجام می‌شود که انتظار داریم نه تنها تمامی این فعالیت ها مستمر و منظم ادامه داشته باشد بلکه زمینه برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیشتری نیز در این استان فراهم شود.

وی گفت: انتظار می رود که در طول یکی دو هفته آینده بار دیگر نشست های کاری در راستای بررسی وضعیت فرهنگ کردستان برگزار شود تا زمینه برای توسعه و تقویت این بخش در استان فراهم شود.

در ادامه این نشست جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در سخنانی با اشاره به وضعیت فعالیت های فرهنگی و هنری در استان، گفت: خوشبختانه در حال حاضر به دنبال مشارکت خوب هنرمندان و فعالان فرهنگی اقدامات خوبی در این بخش در استان کردستان انجام می شود.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی شهرستان بیجار به دلیل نیاز بالای این شهرستان، گفت: متاسفانه طی چند دهه اخیر جمعیت شهرستان بیجار رو به کاهش است و می‌توان با استفاده از تقویت و توسعه برنامه های فرهنگی بخشی از مشکلات این شهرستان را رفع کرد.

وی با اشاره به استعدادها و ظرفیت های شهرستان بیجار، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا زمینه را برای برگزاری یک جشنواره ملی و بین المللی به میزبانی شهرستان بیجار فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: منطقه گروس شهرستان بیجار دارای استعدادها و ظرفیت‌های بالای فرهنگی است و می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب این ظرفیت‌ها را شناسایی و در راستای اعتلا و توسعه آنها تلاش کرد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به لزوم توجه به نیازهای فرهنگی مردم این شهرستان، گفت: حمایت بهتر از فعالان فرهنگ و هنر و همچنین ارتقاء زیرساخت های این حوزه یکی از انتظارات اصلی مردم این شهرستان به شمار می رود.

حمدالله کریمی با اشاره به لزوم برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان بیجار ، عنوان کرد: هم اکنون هنرمندان زیادی در شهرستان بیجار در سطح ملی و بین المللی می درخشند و نیاز است که از سایر هنرمندان ساکن در این شهرستان به شکل بهتری حمایت شود.

فرماندار شهرستان بیجار نیز در این نشست با اشاره به نیازهای این شهرستان در حوزه فرهنگ از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار با نگاهی ویژه به شهرستان بیجار داشته باشد.

انتهای پیام/م

برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان بیجار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.