علوم پزشکی برای جذب بیماران از اقلیم کردستان عراق برنامه داشته باشد

استاندار کردستان از دانشگاە علوم پزشکی استان خواست در زمینه جذب بیماران و مداوای آنان از اقلیم کردستان عراق برنامه مدون و زمانبندی شده داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع گردشگری و توریسم درمانی گفت: لازم است علوم پزشکی با مراکز درمانی اقلیم ارتباط داشته باشد تا از این طریق بتواند بیماران را جهت درمان و ایجاد درآمد جذب استان کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان کردستان دارای مراکز وتجهیزات پزشکی مجهز است افزود؛ اگر برنامه ریزی مناسبی وجود داشته  باشد به دلیل همزبانی و وجود فرهنگ مشترک مردم در دوطرف مرز، مردم اقلیم کردستان مشتاق به استفادە از امکانات درمانی ما خواهند بود.

مرادنیا بر ضرورت جدیت در مذاکرات از هم اکنون و بدون فوت وقت تاکید کرد و گفت: استاندار سلیمانیه در اولین فرصت بە کردستان سفر می کند و ما نیز با شورای عالی امنیت ملی جهت گسترش روابط با اقلیم کردستان عراق صحبت کردیم.

 استاندار کردستان ایجاد بسترهای لازم برای  توریسم درمانی در همه بخش ها تاکید کرد و ادامه داد: ما زمانی می توانیم به جذب توریسم امید داشته باشیم کە هزینه و کیفیت مداوا به نسبت دیگر مناطق مناسبتر باشد.

 مرادنیا بر ایجاد انگیزە در نیروهای مستقر در مرز جهت برخورد مناسب با گردشگران تاکید کرد و ادامە داد: مرز ما را باید کسانی ادارە کنند کە روش برخورد شایسته به گردشگران را به  بهترین شکل بلد باشند.

 وی همچنین وجود پروازهای مناسب برای فرودگاە سنندج رانیز از دیگر بسترهای لازم برای توسعه گردشگری و جذب بیماران از اقلیم کردستان ارزیابی کرد و افزود: پروازهای فرودگاە سنندج باید ساماندهی شود و ما نیز در این راستا صحبت هایی با متولیان داشته ایم.

 وی افزود: هم اکنون پروازهای ۵۰ نفرە با قیمت مناسب ۲۰ میلیون تومانی در کشور وجود دارد کە می توان از این پروازها در مسیر سنندج، سلیمانیه ، اربیل و بلعکس  استفادە کرد کە این امر روال ورود نیازمندان بە درمان از اقلیم به کردستان را تسهیل می کند.

 وی همچنین بر ضرورت وجود زمانبندی در اجرای طرح، پروژەها و برنامەها تاکید کرد و گفت: ما باید یک زمانبندی کامل از دورە اجرای پرژەها داشتە باشیم تا بدانیم هر کار بە چە میزان پیشرفت داشته و به موانعی بر سر راە اجرا وجود دارد.

 مرادنیا در ادامه  سخنان خود یکی از پتانسیل های مطلوب کردستان را حوزە گردشگری دانست و اضافه کرد: بخش گردشگری بستر مناسبی برای درآمدزایی است کە می تواند اشتغال بالایی هم ایجاد کند.

 استاندار کردستان با بیان اینکه تاکنون کار خیلی اساسی در بحث گردشگری و جذب توریسم  صورت نگرفته است افزود: لازم است از مشاوران درجه یک در سطح کشور برای به فعل درآوردن پتانسیل ها و چگونگی اجرای پروژەهای گردشگری استفادە شود.

 مرادنیا رونق در بخش گردشگری کردستان نیازمند عزم جدی دانست و اضافه کرد: متاسفانه تاکنون این عزم جدی وجود نداشتە و آنچه شایسته استان زیبای کردستان است اتفاق نیفتادە است.

 وی ادامه داد: لازم است هر سال در استان روی چند نقطە گردشگری تمرکز و برای توسعه  آن برنامه ریزی کرد و با تبلیغات مناسب تورهای گردشگری را تشویق  به حضور در آن مناطق کرد.

انتهای پیام/م

ضرورت  ایجاد بسترهای لازم برای  توریسم درمانی در استان کردستان  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.