محسنی بندپی:

آسیب‌های اجتماعی به یکی از نگرانی های اصلی نظام تبدیل شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی در کشور به یکی از نگرانی های اصلی نظام تبدیل شده که شناخت کامل آن از جمله راه‌های کاهش وکنترلش محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاحیه عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، که امروز (سه‌شنبه) در سالن همایش سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی امروز در کشور به یکی از نگرانی های اصلی نظام تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: داشتن اطلاعات صحیح، از جمله ابزارهای مهم و اولویت‌های درستی است که می‌تواند در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: رصد و دیده‌بانی اینکه در حال حاضر از نظر آسیب‌های اجتماعی در چه جایگاهی هستیم، و همچنین داشتن شناخت کامل و ابزار مشخص، از جمله راه‌های کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

وی تاکید کرد: امروز در علم مدیریت، دیگر کشورها را به داشتن سرمایه‌های فیزیکی چون نفت و گاز ارزیابی نمی‌کنند و فرق کشورهای توسعه یافته با سایر کشورها در ابعاد مختلف، در مدیریت خوب آن‌ها است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: شیوع شناسی، علت یابی، رصد و دیده‌بانی آسیب‌های اجتماعی از موضوعات اصلی امروز کشور است که رشد انواع آسیب‌های اجتماعی نظام را تهدید می‌کند.

محسنی بندپی اظهار کرد: ما در سازمان بهزیستی کشور، موظف هستیم که با توجه به منابع علمی، تجارب و تخصص اساتید دانشگاهی، نقشه علمی و تخصصی را برای کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی طراحی کنیم.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، اولویت با پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی است و مسائلی چون علت یابی و شیوع شناسی نیز باید مدنظر برنامه ریزان و مسئولان این حوزه قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: دیده‌بانی با چراغ روشن و نگاه وسیع، عالمانه و کارشناسی دقیق نسبت به وضع موجود از جمله مواردی است که تصمیم گیری در برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را تسهیل می‌کند.

محسنی بندپی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور باید با مداخلات علمی و استفاده از استانداردهای لازم در مسئله آسیب‌های اجتماعی و برنامه ریزی برای رفع معضلات، از آحاد مردم رفع دغدغه کند.

وی تصریح کرد: هم افزایی امروز دستگاه‌های مسئول کشور در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی خوب و مطلوب است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: تقویت عوامل محافظ و کاهش خطرات آسیب‌های اجتماعی، موجب اثر بخشی مداخلات در انواع معضلات اجتماعی چون کودکان کار و خیابان و اعتیاد است که این مسئله از نان شب هم واجب‌تر است.

انتهای پیام/

 صحبت های مهم رئیس سازمان بهزیستی کشور در  مراسم افتتاحیه عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب های اجتماعی مورخ 5 دی ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار