افزایش 64 درصدی وزن صادرات در خراسان شمالی

مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: صادرات از گمرک خراسان شمالی در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 64 درصد و ارزش دلاری نیز 122درصد افزایش داشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ جواد جعفری مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 190 هزار صادرات  57میلیون دلاری کالا از گمرک خراسان شمالیتن کالا به ارزش 57 میلیون و 103 هزار دلار از گمرک خراسان شمالی صادر شد.

 وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 64  درصد و ارزش دلاری نیز  122درصد افزایش داشت.

 جعفری استقرار سامانه جامع گمرکی، حضور نماینده گمرک در واحدهای بزرگ تولیدی و حمایت از صادرکنندگان استان را از دلایل موفقیت در افزایش صادرات کالای استان عنوان کرد.

مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: در این مدت تولیدات پتروشیمی، اسکلت و قطعات فلزی، انواع پلاستیک، سیمان، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، خوراک دام، ابزار دکوراتیو، پلی استایرن و هواکش صنعتی به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان، ترکیه،  ایتالیا و  بلغارستان صادر  شد.

همچنین بیش از سه هزار تن کالا  به ارزش هشت میلیون و 433هزار دلار وارد استان شد که از نظر وزن 53 درصد و  از نظر ارزش نیز 38درصد کاهش داشت.

اغلب کالاهای وارد شده به استان، برنج، منجوق شیشه ای، نیکل، فروکروم، چراغ سیالیتیک، کیسه کلوست، لوستر و لوازم روشنایی،  پودرجاذب و الکترود زغالی بود که شرکت های مرزنشین استان و سایر شرکت های خصوصی از کشورهایی چون چین، پاکستان، آلمان و روسیه، وارد استان کردند.

انتهای پیام/آ

صادرات57 میلیون دلاری کالا از گمرک خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.