افزایش صادرات کالا از خراسان شمالی

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی :در هشت ماهه امسال ۱۰۴ درصد صادرات کالا از استان خراسان شمالی به کشورهای مختلف 104 درصد افزایش داشته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان در نشست مشترک اعضای هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری کشور ترکیه با تجار و بازرگانان استان خراسان شمالی گفت : در سال جاری ۳۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از استان صادر شد که نسبت به سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به میزان صادرات و واردات کالاها و محصولات از استان به کشور ترکیه، افزود : در هشت ماه امسال سه میلیون و ۳۲۱ هزار و ۹۵۱ دلار کالا شامل محصولات فولادی ، کشاورزی و سایر کالاها به وزن ۶ میلیون و ۲۶ هزار کیلو از  استان خراسان شمالی به کشور ترکیه صادرشده است.

صمدی اظهار کرد : همچنین از کشور ترکیه ۳۹۲ هزار دلار کالا به وزن ۴۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم کالا به استان خراسان شمالی واردشده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد ، افزود: خراسان شمالی به‌عنوان قطب کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و قابلیت صادرات انواع محصولات کشاورزی به سراسر دنیا را دارد.

وی بیان کرد : خراسان شمالی با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های ریلی ، صنایع تبدیلی و همچنین با وجود تحریم‌ها و شرایط موجود توانسته به بیش از ۲۸ کشور جهان کالا و مبادلات صادرات و واردات داشته باشد.

عضو هیئت‌مدیره تجار ترکیه هم در این نشست بابیان اینکه آمادگی برای برقراری ارتباط تجاری بیشتر با استان خراسان شمالی در زمینهٔ‌های مختلف را داریم ، گفت : این شرکت خواستار همکاری و مبادلات با تعاونی‌ها و واحدهای تولیدی درزمینهٔ سرمایه‌گذاری و روابط تجاری در بخش‌ها و فناوری‌های جدید است .

محمت گوورچین افزود : درزمینهٔ‌های مختلف تکنولوژی‌های جدید و اپلی کیشن ها آماده همکاری دو جانبه با ایران هستیم .

وی اتظهار کرد : تا لیست کالاهای موردنیاز و کالاهای تولیدی برای صادرات و واردات استان خراسان شمالی برای تجارت تهیه و در اختیار این شرکت قرار گیرد.

گفتنی است : در این نشست ظرفیت و قابلیت‌های مختلف برای مبادله تجاری و صادراتی بین دو کشور موردبررسی قرار گرفت و این هیئت پنج نفره از تجار و سرمایه‌گذاران کشور ترکیه به مدت دو روز در خراسان شمالی حضور دارند.

انتهای پیام/آ

امسال بیش از سه میلیون دلار کالا از استان خراسان شمالی به کشور ترکیه صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.