تصادفات جاده ای؛

شناسایی ۴۲ نقطه حادثه خیز در محور‌های ارتباطی لرستان

امروزه برای کاهش تلفات جاده‌ای، علاوه بر آموزش‌های لازم و فرهنگ سازی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم، نیاز به جاده‌های استاندارد و مناسی نیز وجود دارد.

معاون اداره راه و شهرسازی لرستان  با بیان اینکه با چهارخطه کردن محور‌های ارتباطی قطعا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای خواهیم بود، گفت: اکنون مراحل چهارخطه کردن محور خرم آباد - بروجرد به اتمام رسیده و تنها در چند تقاطع این مسیر عملیات اجرایی طرح نیمه کاره مانده که بزودی برطرف می‌شود.

صادق مریدی افزود: اکنون ۷۶ کیلومتر از ۸۶ کیلومتر طول مسیر خرم آباد - کوهدشت چهارخطه شده و از ۱۱۰ کیلومتر طول محور خرم آباد - پلدختر نیز ۴۰ کیلومتر در سال‌های قبل به بهره برداری رسیده و ۳۸ کیلومتر دیگر در دست اجرا است.

وی به پیشرفت ۶۰ درصدی ۱۳ کیلومتر از طرح چهارخطه محور چغابل - سوری در شهرستان رومشگان نیز اشاره کرد و گفت: ۶ کیلومتر از این مسیر تا پایان امسال و هفت کیلومتر دیگر در سال آینده بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح چهارخطه کردن مسیر الیگودرز به خمین ۱۵ کیلومتر و الیگودرز به داران نیز ۲۵ کیلومتر طول دارد که این طرح‌ها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: محور بروجرد - نهاوند با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا سه راهی نهاوند به اتمام رسیده و تنها ۱۰ کیلومتر آن در که در حوزه استان لرستان می‌باشد در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی همچنین طرح چهارخطه محور ارتباطی بروجرد به توره در استان مرکزی که ۵۵ کیلومتر طول داردو ۲۸ کیلومتر آن در حوزه لرستان است امسال به اتمام می‌رسد. انجام شده است.

معاون اداره راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: همچنین طرح چهارخطه محور پلدختر به اسلام آباد که ۱۰۰ کیلومتر طول دارد تنها هفت کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است.

مریدی افزود: از طرح چهارخطه کردن مسیر خرم آباد - نورآباد نیز که ۸۰ کیلومتر طول دارد تنها ۱۸ کیلومتر با پیشرفت ۴۵ تا ۷۰ درصد باقی مانده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه ۱۹۰ نفر تلفات جاده‌ای در لرستان در شش ماهه نخست امسال ثبت شده، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۱ نفر کمتر ۱۰ درصد کاهش را به همراه داشته است.

مصطفی ملکی صادقی افزود: در سال ۸۹ سالیانه با ۵۹۰ نفر تلفات جاده ایی در استان مواجه بوده ایم، اما در پایان سال ۹۵ این تعداد به ۳۹۰ نفر رسیده و می‌تواند این روند رو به کاهش ادامه دادشته باشد.

وی افزود: اقدامات موثری، چون چهارخطه کردن محور‌های ارتباطی، فرهنگ سازی ترافیکی، آموزش و کنترل مستمر رانندگان، آشکارسازی نقاط پرخطر در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز با بیان اینکه ۴۲ نقطه حادثه خیز در محور‌های ارتباطی استان شناسایی شده که ۱۰ نقطه تا پایان امسال حذف می‌شود، گفت: ۴۵ هزار و ۸۰۲ مورد تخلف رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت در محور‌های ارتباطی استان ثبت شده است.

عباس شرفی با بیان اینکه از مجموع جرایم یادشده ۴۵ هزار و ۴۴۵ مورد از سوی پلیس راهور بررسی شده است، اظهار کرد: پس از بررسی جرایم فوق از سوی پلیس، تنها پنج هزار و ۳۹۳ مورد از آن‌ها غیرصحیح و مغایر شناخته شده، در حالی که ۴۰ هزار و ۵۲ مورد از جرایم ثبت شده توسط سامانه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان صحیح بوده اند.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال شیب شیروانی در سطح ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های ارتباطی استان لرستان اصلاح شده است و روکش آسفالت در ۵۳ کیلومتر از بزرگراه ها، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان نیز اجرا شده است.

وی گفت: اجرای شانه سازی آسفالتی در ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های استان بخش دیگری از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در حوزه نگهداری راه طی ۶ ماهه امسال بود.

انتهای پیام/د

کاهش تلفات جاده ای در گرو چهارخطه کردن محورهای ارتباطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.