مدیر کل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي لرستان:

آمار تلفات جاده‌ای متناسب با طول راه‌های استان نیست

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: تاکنون ۱۱۸ نقطه و مقطع پر تصادف در استان شناسایی و ۴۲ نقطه آن در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عباس شرفی در نشست با آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری در محل نمازخانه این اداره کل برگزار شد در سخنانی ضمن تبریک این هفته به همه فعالان بخش حمل‌ونقل و راهداری گفت: حمل‌ونقل رابط بین تولید و مصرف است برقراری این رابطه نشانه حرکت و پویایی صنعت و توسعه زیرساخت‌های کشور است.

وی راهداری و حمل‌ونقل را دو حوزه زیربنایی و مهم دانست و افزود: راهداری و حمل‌ونقل علاوه بر نقش‌آفرینی در چرخه تولید و مصرف، ایمنی و امنیت جاده‌ها را در بر می‌گیرد.

شرفی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی در استان داریم، گفت: معاونت راهداری در چهار بخش نگه‌داری رویه‌های آسفالتی، ابنیه فنی و پل‌ها، ماشین‌آلات و ایمنی وظایفی را برعهده دارد که در زمینه نگهداری تاکنون ۱۱۸ نقطه و مقطع پر تصادف در استان شناسایی و ۴۲ نقطه آن در اولویت قرار گرفته است در این رابطه مشاور انتخاب و مصمم هستیم با جذب اعتبارات نسبت به اصلاح این نقاط در استان اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه ایمنی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها است، گفت: متأسفانه در گذشته سرمایه‌گذاری چندانی در بحث ایمنی راه‌ها صورت نگرفته که یکی از دلایل اصلی ادغام راهداری با حمل‌ونقل و تشکیل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جلوه دادن اهمیت ایمنی است.

وی افزود: خوشبختانه در یک سال اخیر بعد از ادغام، اتفاقات خوبی را در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شاهد هستیم و برنامه‌های بسیار وسیعی در تمام حوزه‌های حمل‌ونقل، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، ایمنی، راهداری و ... تدوین‌شده و یا در حال اجرا است که امیدواریم یک‌بار دیگر این تفکیک وظایف به چالش کشیده نشود.

شرفی با بیان اینکه آمار تلفات جاده‌ای متناسب با طول راه‌های استان نیست، گفت: اولین هدف در استان لرستان افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای است که باید همه تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار بگیریم.

انتهای پیام/د

آمار بالای تلفات جاده‌ای در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار