مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: تعامل بین آموزش‌وپرورش و شهرداری و شوراهای اسلامی شهر به نهادینه شدن فرهنگ صحیح شهرنشینی و توسعه فرهنگی منجر خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ "خدانظر دریکوند" در جلسه کمیسون عمران و علنی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به نقش ارزنده تعامل بین آموزش‌وپرورش و شهرداری و شوراهای اسلامی شهر؛ تربیت شهروند مطلوب را از جمله غایت‌های دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح در زمینه‌های مختلف نیازمند تعامل و همکاری با آموزش‌وپرورش هستند و اگر این فرهنگ‌سازی از درون مدارس آغاز نشود، نمی‌تواند در درون جامعه نهادینه شود.

دریکوند در تشریح این سخن افزود: مضامینی مانند فرهنگ ایثار و شهادت، احترام به طبیعت و محیط‌زیست، رعایت قوانین و مقررات و ... تنها زمانی امکان‌پذیر است که دستگاه تعلیم و تربیت ورود کند و از بطن کلاس‌های درس و مدارس به ترویج و انتقال این مفاهیم مبادرت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بسیاری از دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای نهادینه کردن فرهنگ شهرنشینی تلاش کند.

دریکوند در ادامه گفت: شهرداری می‌تواند پیام‌های شهروندی را در قالب‌های زیبا و چشم‌انداز در فضاهای مدارس انجام داده که هم به زیباسازی محیط شهری کمک کند و هم پیام‌های خود را به شهروندان انتقال دهد.

مساعدت و همکاری شهرداری‌ها با آموزش‌وپرورش برای تغییر کاربری برخی املاک و فعالیت مراکز آموزشی رفاهی، کانون‌های فرهنگی تربیتی و سالن‌های ورزشی درخواست دیگر دریکوند بود که در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در زمینه صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب‌رجوع فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده که نتیجه این جدیت کسب رتبه جشنواره شهید رجایی در بین دستگاه‌های اجرایی استان بوده است.

انتهای پیام/د

لزوم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.