پرداخت عوارض تغییر کاربری؛

معافیت آموزش و پرورش از پرداخت عوارض تغییر کاربری

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان گفت: آموزش و پرورش از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف است و تغییر جایگاه‌های افراد نباید باعث زیر پا گذاشتن قانون شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خجسته پور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: تغییر کاربری دارای قوانین و ضوابط شهری در کمیسیون ماده پنج است و بدون اطلاع شهرداری ساخت و ساز تخلف ماده ۱۰۰ می‌باشد و طبق قانون باید جریمه پرداخت شود.

به گفته وی تغییر جایگاه‌های افراد نباید باعث زیر پا گذاشتن قانون شود و هرجائی که تغییر کاربری صورت گیرد شهرداری نباید عوارض دریافت کند.

وی ادامه داد: شهرداری تاکنون با دیده اغماض با آموزش و پرورش لرستان برخورد کرده و شایسته است از این پس نیز اینگونه باشد.

خجسته پور بیان کرد: در سال‌های گذشته چندین بار خانه معلم، استخر معلم در خرم آباد پلمب می‌شود که باید برای همیشه تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد که خانه معلم باید تغییر کاربری داده شود و مشکل کاربری این فضا حل شود چراکه روند تغییر کاربری مطابق قوانین خیلی طولانی نیست و از طرفی نیاز فرهنگیان را برطرف می‌کند.

خجسته پور با اشاره به اینکه در قانون بودجه به هردلیلی آموزش و پرورش به خوبی دیده نشده است گفت:سرانه مدارس به شرط تحقق ۱۰۰ درصدی بسیار کمتر از یک موسسه فرهنگی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: ادارات آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ خرم اباد در اماکن آموزشی مستقر هستند که باید از این ظرفیت تغییر کاربری استفاده کرد و برای آینده پیش بینی فضای اداری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش از پرداخت عوارض معاف است در حالیکه هر روزه به بهانه‌های مختلف از طرف شهرداری عوارض سنگینی متحمل می‌شود و مکان‌های فرهنگی رفاهی آموزش و پرورش پلمپ می‌شود.

خدانظر دریکوند ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال عوارض برای استان تعیین شده بود و از طرفی برای سرانه مدارس تنها ۲۲ میلیارد ریال داشته ایم.

وی اظهار کرد: مکان‌های آموزشی نیازمند تغییر کاربری در سطح استان مشخص و تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام/م

آموزش و پرورش از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.