ممنوعیت عرضه برنج به صورت فله‌ای از سال آینده

کمیته غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران مصوب کرد سال آینده از عرضه برنج به صورت فله‌ای جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تصویب طرح شناسنامه‌دار کردن برنج از سال آینده خبر داد و گفت: کمیته غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران مصوب کرد سال آینده از عرضه برنج به صورت فله‌ای جلوگیری و به صورت بسته‌بندی و با درج مشخصات عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به روند قیمتی که در بازار برنج به‌وجود آمد و رکودی که در عرضه و تقاضا برای برنج محلی و پرمحصول و بویژه کاهش قیمت در برنج پرمحصول بوجود آمد تقاضا برای برنج محلی کم شد و نگرانی‌هایی را به‌وجود آورد.

دلاور حیدرپور گفت: سازمان توسعه تجارت ایران از اول آذرماه ثبت سفارش برنج را آزاد کرد که با درخواست وزارت جهاد کشاورزی، ثبت سفارش برنج ممنوع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پنج ماهه امسال یک میلیون و ۸۶ هزار تن برنج وارد کشور شد و نیازی به واردات این محصول نیست، افزود: با توجه به شرایط بازار و مشکلاتی که بوجود آمد همه نگران این موضوع هستیم و باید راه حل اساسی برای آن پیدا کنیم.
وی گفت: معتقدم خرابی بازار برنج را دست‌اندرکاران بازار برنج به‌وجود آوردند و برنج داخلی که مشتری‌های خوبی هم داشته و دارد با اختلاط برنج اعتماد مصرف‌کننده از بین رفت و تمایل کمتری به استفاده از برنج داخلی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه اصالت برنج محلی نباید زیر سؤال برود، گفت: اختلاط برنج باعث شد تقاضای برنج داخل کم شود و میزان خرید و فروش پایین بیاید.

حیدرپور با بیان اینکه واردات امسال بیشتر از سال‌های گذشته نیست، افزود: علت رکود بازار برنج واردات نیست چراکه یک میلیون تن نیاز کشور است و به همین میزان وارد شده است.

وی افزود: مشخص نیست این میزان واردات همگی وارد بازار شده باشد یا خیر، اما از گمرک خارج شده است.

وی گفت: باید یک سقف قیمتی برای برنج مشخص شود چراکه هرچه قیمت برنج افزایش پیدا می‌کند، اما باز گفته می‌شود پایین است و باید قیمتی تعیین شود تا برای کشاورز و مصرف‌کننده به صرفه باشد.

انتهای پیام/آ

برنج مازندران شناسنامه دار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.