وقف بهترین روش برای تامین هزینه‌های دارو و درمانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: وقف بهترین روش برای تامین هزینه‌های دارو و درمانی به‌شمار می‌رود و در استان نیز ۸۶ رقبه بهداشتی و درمانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود ۱۴ هزار موقوفه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۶۴ موقوفه متصرفی و مابقی غیر متصرفی و اشتراک‌التولیه است.

وی با تاکید به وقف در حوزه بهداشتی و درمانی افزود: وقف بهترین روش برای تامین هزینه‌های دارو و درمانی به‌شمار می‌رود و این مسئله در دنیا نیز مرسوم است و در استان مازندران نیز ۸۶ رقبه بهداشتی و درمانی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۹۱ هزار رقبه در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۷۴۹ مسکونی، ۱۲ هزار و ۱۶۸ تجاری، ۶۹۷ رقبه اداری، ۲۸ هزار و ۷۸۴ کشاورزی، ۱۶ رقبه تجاری- اقامتی، ۶ هزار و ۳۳۱ رقبه مذهبی، یک هزار و ۲۱ رقبه صنعتی، هشت رقبه مربوط به معدن، یک هزار و ۲۰۹ خدماتی، ۱۰۸ رقبه فرهنگی، ۱۵۷ رقبه تاسیسات زیربنایی است.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اینکه وقف در حوزه علمی و آموزشی به نیاز کشور تبدیل شده است، افزود: در استان مازندران ۳۷۶ رقبه آموزشی است که امیدواریم واقفان به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی به شناسایی موقوفات در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: بازدید‌های میدانی از رقبات وقف به‌منظور ساماندهی و شناسایی موقوفه در طول سال صورت می‌گیرد و پس از شناسایی متصرفان اراضی، نسبت به تنظیم قرارداد اجاره اقدام می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری اولویت اصلی اوقاف را تثبیت مالکیت موقوفات و رقبات دانست و افزود: برای ثبت موقوفه، امامزاده و بقاع ابتدا نقشه‌برداری انجام می‌گیرد و پس از طی فرآیند عملیات ثبتی، سند مالکیت صادر می‌شود.

انتهای پیام/آ

وجود ۸۶ رقبه بهداشتی و درمانی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار