اعزام ۲۰۰ میلغ دینی به شهر‌ها و روستا‌های مازندران

۲۰۰ مبلغ دینی قمی در ماه محرم و صفر به روستا‌های و شهر‌های مازندران اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در همایش متولیان موقوفات غیر متصرفی غرب استان درامام زاده قاسم شهرستان بابل، بصیرت عاشورایی، روز دوم محرم لبیک یا حسین، برنامه شاخص اهلا منل عسل، همایش بانوان (پیروان حضرت زینب) رهروان زینبی را از جمله برنامه‌های این اداره کل در ماه محرم و صفر اعلام کرد.


وی از اعزام ۲۰۰ مبلغ مازندرانی دانش آموخته و استاد حوزه‌های علمیه قم  در این ماه خبر داد و افزود: این مبلغان در ایام ماه محرم و صفر به فعالیت مذهبی در مناطق شهری و روستایی خواهند پرداخت.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همایش متولیان موقوفات غیر متصرفی غرب استان نیز به منظور حفظ و احیای موقوفات و همچنین آشنایی با دستورالعمل‌های روز در حوزه موقوفات بر گزار شد.


حجت الاسلام حیدری افزود: نزدیک به ۶۰ نفر از متولیان غرب استان در این همایش از شهر‌های بابل، بابلسر، آمل، بندپی، لاریجان، بلده، محمودآباد در امامزاده قاسم (ع) بابل گردهم آمدند و درباره چگونگی عمل به اجرای نیات واقفان با هم به بحث و گفتگو می‌پردازند.


وی با اشاره به اهمیت حفظ و احقاق حقوق موقوفات گفت: متولی موقوفه باید خود صالح و لیاقت متولی بودن را از نظر ظاهری و باطنی داشته باشد و متولیان بمانند وصی واقفان خیراندیش هستند.


وی افزود: مازندران دارای ۹۴۸ موقوفه غیر متصرفی بوده که دارای متولی هستند و ۱۲ هزار و ۵۹۸ موقوفه متصرفی که تولیت آن را ادارت اوقاف و امور خیریه عهده دار است.


انتهای پیام/آ


اعزام مبلغ دینی به مناطق روستایی و شهری مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.