اختصاص ۷۰ درصد موقوفات مازندران به عزاداری سیدالشهدا

۷۰ درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری سیدالشهدا در ماه‌های محرم و صفر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در جلسه شئون فرهنگی مازندران گفت: محرم از ایامی بوده که باید درزمینه فرهنگی بیشتر فعالیت شود.


وی افزود: ۷۰ درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری سیدالشهدا بوده که نباید تنها به فکراطعام‌دهی باشیم بلکه باید مبلغان در کنار این مراسم به سخنرانی بپردازند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سال گذشته ۳۷ نفر از طلبه استان که در قم هستند به استان اعزام شدند که امسال ۱۵۰ نفر به مناطق استان اعزام می‌شوند.


حیدری افزود: در کنار هیئت‌های مذهبی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون برگزار که بحث مشاوره و پرسش و پاسخ مطرح می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم عزاداری محرم و صفر علاوه بر تکایا و مساجد در ۲۰۰ بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلفی مانند بصیرت عاشورایی، لبیک یا حسین (ع)، هیئت‌های مذهبی به صورت نمادین در امامزاده یحیی انجام می‌شود و هچنین اجتماع حضرت زینب (س) عصر روز دوازدهم محرم برگزار می‌شود.


وی گفت: اجرای واقفان خیراندیش، همایش نهضت بیداری و همایش لبیک یا رسول الله از دیگر برنامه‌های اوقاف استان است که در بحث برگزاری همایش رهروان زینبی مازندران دوسال در کشور رتبه نخست را کسب کرد که امسال این همایش در امامزاده عباس ساری برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ع


۷۰ درصد موقوفات مازندران برای عزاداری سیدالشهدا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.