ساری،

پاسداری از ارزش‌های اسلامی مهمترین هدف طرح دریا است

ارتقا امنیت اخلاقی در جامعه و پاسداری از ارزش‌های اسلامی از اهداف مهم طرح سالم سازی دریا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام حیدری رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جلسه ساماندهی طرح دریا در ساری، گفت: ارتقاء امنیت اخلاقی در سطح جامعه و پاسداری از ارزش‌های اسلامی از اهداف اجرای طرح سالم سازی است.
وی با اشاره به محاسن اجرای طرح سالم سازی دریا در سواحل شمالی کشور، یکی از مهمترین حسن اجرای این طرح را کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه اعلام کرد.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه باید به مطالبات مردم ولایتمدار استان مازندران در طرح دریا پاسخگو بود بر مسئولیت پذیری همه سازمان‌ها در اجرای مناسب طرح سالم سازی دریا تاکید کرد.
حجت الاسلام حیدری با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و تجارب ائمه جمعه و جماعات در طرح سالم سازی دریا، گفت: باید از قابلیت دین در عرصه زندگی در جای خودش بهره برداری کرد.
وی کسب تجربه برای کار‌های گروهی و هدفمند را از دیگر محاسن اجرای طرح سالم سازی برشمرد و افزود: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر طرح دریا باید با هم افزایی نسبت به اجرای طرح دریا تلاش کنند.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه ۸۱ درصد کل غریق در سواحل شمالی کشور در استان مازندران به وقوع پیوست، افزود: ۷۲ درصد غریق را افراد غیر بومی تشکیل داده اند که ۴۸ درصد این افراد بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سال بوده اند.
حجت الاسلام حیدری یکی از عوامل مهم وقوع غریق در دریا را عدم رعایت استاندارد‌های لازم در احداث طرح‌ها اعلام کرد و افزود: عدم استقبال مردم از طرح‌ها و روی آوردن آنان به مناطق ممنوعه، عدم توجه به اخطار‌های صادره از سوی پلیس و وسعت زیاد نقاط ممنوعه شنا از دیگر عوامل وقوع غریق است.
وی به رفتار‌های پرخطر برخی رانندگان متخلف در جاده‌ها در ایام تعطیلات تابستان اشاره کرد و افزود: پلیس با اجرای طرح‌های ویژه و نظارت و کنترل مستمر محور‌های مواصلاتی استان‌های شمالی کشور با این افراد برخورد خواهد کرد.
حیدری بخش اعظمی از مشکلات در شهر‌های ساحلی را پلاژ‌ها و شهرک‌های ساحلی دانست و افزود: مسئولان پلاژ و شهرک‌های ساحلی ملزم به رعایت قانون و مسئول هرگونه ناهنجاری و حوادث در این شهرک‌ها هستند.
وی به برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در طرح‌های دریا اشاره کرد و گفت: استعمال قلیان، بدپوششی، حمل حیوانات، ترویج سبک زندگی غربی، وقوع جرایم و تخلفات خودرویی مزاحمت برای نوامیس از جمله این ناهنجاری‌ها است که پلیس برابر قانون با آنان برخورد خواهد کرد.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا به اهداف اجرای طرح سالم سازی دریا در سواحل شمالی کشور اشاره کرد و افزود: ارتقاء امنیت اخلاقی در سطح جامعه، پاسداری از ارزش‌های اسلامی و جلوگیری از اعمال خلاف شئونات اسلامی در سواحل، تفرجگاه ها، جاده‌ها، پیشگیری از بروز جرم و ایجاد بستر‌های مناسب و فضای امن برای عامه مردم در سواحل دریا از جمله این اهداف است.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار