ثبت سالانه 65 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت سالانه 65 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه بررسی عملکرد ایمنی و ترافیک جاده‌های اردبیل افزود: در حال حاضر شناسایی 25 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و مطالعه این نقاط به اتمام رسیده که هم‌اکنون نیز ساماندهی و اصلاح آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که سالانه 65 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت می‌شود افزود: 88 درصد از این ترددها مربوط به خودروهای سواری است و فقط 12 درصد آن به وسائط نقلیه سنگین و کامیون مربوط می‌شود که بالتبع بیشتر تصادفات نیز مربوط به خوردوهای سواری است که بیشتر واژگونی خودرو در این زمینه مشاهده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: استان اردبیل در سال 94 توانسته رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای را کسب کند که خوشبختانه در طی چندین سال اخیر با کاهش تصادفات روبه‌رو هستیم که تعداد فوتی‌های تصادفی نیز در این مدت کاهش یافته است.

رحمتی گفت: عدم زیرساخت‌های مناسب راه‌ها یکی از عوامل مهم وقوع تصادفات است که به همین دلیل نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم مبنای کار قرار گیرد و فرهنگ‌سازی مناسبی در ارتباط با رعایت صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی در بین رانندگان انجام شود.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل 6 هزار و 371 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که نیروهای راهداری متشکل از 411 نفر نیروی انسانی، 229 دستگاه ماشین‌آلات در 9 راهدارخانه ثابت و 3 راهدارخانه سیار به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند تا در حد امکان مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/ح

مطالعه ۲۵ نقطه حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی اردبیل به اتمام رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.