مناطق روستایی و عشایری در معرض خطر بلایای طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به 5 دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: مناطق روستایی و عشایری استان آسیب پذیرترین نقاط هنگام بروز بلایای طبیعی هستند که باید کار مقاوم سازی خانه های روستایی به طور جد در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید علی وفایی مقدم به 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و برنامه های این روز در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران استانداری تنها به این روز اکتفا نکرده است و از چهار روز پیش در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مانور دور میزی یک روزه مسئولان و روستاهای استان برگزار شد و تا 10 روز آینده نیز مانورهای مختلفی در دستگاه های اجرایی آغاز می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر سخنرانی و حضور در برنامه های تلویزیونی، برگزاری نشست های خبری و نمایشگاه در جهت افزایش آگاهی و فرهنگ سازی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی بحث ایمنی و مقاوم سازی سازه های مسکونی و تجاری و آموزش به خانواده ها برای حفظ خونسردی در مواقع بلایای طبیعی و جانمایی وسایل منزل در طول 10 روز اینده در دستور کار قرار می گیرد.

وفایی مقدم ادامه داد: بررسی مشکلات و تنگناهای کاری دستگاه های اجرایی در استان و ارایه راهکار برای رفع این مشکلات و برگزاری نشست مدیریت بحران در راستای ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی انجام می شود.

مناطق روستایی و عشایری در معرض خطر بلایای طبیعی

وی با اشاره به اینکه در شرایط وقوع بلایای طبیعی نقاط روستایی و عشایری که از بافت مطلوبی برخوردار نیستند بیش از سایر مناطق در معرض خطر خواهند بود، افزود: کارمقاوم سازی خانه های عشایری و روستایی استان باید به طور جد در دستور کار مردم و دستگاه های متولی قرار گیرد.

وفایی مقدم ابراز داشت: در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت به دلیل داشتن جمعیت زیادی که دارند احتمال وارد شدن خسارات در هنگام بروز بلایای طبیعی بیش از سایر نقاط استان است اما با نظارت بیشتر و اتخاذ تصمیمات لازم در هنگام بروز حوادث خسارت ها به حداقل می رسد.

وی بیان کرد: در مجموع نیازمندی های زیادی در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ایمنی و تجهیزات وجود دارد که می توان به آتش نشانی های استان اشاره کرد .

نبود تجهیزات کافی در اتش نشانی های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: شهرداری های استان موظف شده اند از محل اعتبارات شهرداری بحث تجهیزات و نیروی انسانی خود را بروز رسانی کرده و اداره کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از محل اعتبارات بحران که تاکنون 30 درصد ان به استان ابلاغ شده است به شهرداری ها کمک خواهد کرد.

غیر استاندارد بودن آسانسورها در استان کهگیلویه و بویراحمد

وی بیان کرد: غیر استاندارد بودن آسانسورها در استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر مشکلاتی است که با همکاری اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد ضمن اینکه نظارت بیشتر نیز در بحث نصب اسانسورهای استاندارد در استان در دستور کار است.
پلی که 2 سال از عمر مفید ان می گذرد

وفایی مقدم عنوان کرد: پل سوم بشار یاسوج که از پل های مهم در حوزه پدافند غیرعامل به شمار می رود نیز از محل خساراتی که به استان وارده شده مبلغ یک میلیارد تومان برای تکمیل ان اختصاص داده شد.

پل اول بشار یاسوج که به گفته کارشناسان برای مدت 40 ساله ساخته شده بود هم اینک 42 سال عمر کرده و باوجود اینکه باید از مدار استفاده خارج شود اما همچنان عبور و مرور بر روی آن جریان دارد.

وفایی مقدم افزود: هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی بدون حضور مردم امکان خدمات رسانی گسترده وجود ندارد و از هم اکنون باید با ارایه اموزش های تخصصی و نظارت بیشتر خود را برای مقابله با هرگونه بلایای طبیعی احتمالی اماده کرد.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.