نماینده روسیه در امور افغانستان:

داعش افغانستان بیش از 10 هزار نفر نیرو دارد

«ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: گروه تروریستی داعش در افغانستان بیش از 10 هزار نفر عضو دارد.

گروه تروریستی داعش در افغانستان بیش از 10 هزار نفر عضو داردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: گروه تروریستی داعش در افغانستان بیش از 10 هزار نفر عضو دارد.

وی اظهار داشت: گروه تروریستی داعش به طور قابل توجهی قدرت خود را در افغانستان افزایش داده و بیش از 10 هزار نفر عضو این گروه تروریستی در افغانستان است.

ضمیر کابلوف افزود: روسیه یکی از نخستین کشورهای بود که نگرانی خود را درباره ظهور داعش در افغانستان ابراز کرد. در سال های اخیر این گروه تروریستی قدرت و نفوذ خود در افغانستان را افزایش داده و بر اساس برآوردهای ما، تعداد اعضای این گروه در این کشور به بیش از 10 هزار نفر می رسد و این رقم در حال رشد است.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان تاکید کرد که می توان به اضافه شدن تروریست های این گروه از سوریه و عراق به اعضای داعش افغانستان اشاره کرده که تجربه زیادی هم دارند.

وی همچنین به متمرکز شدن داعش در شمال افغانستان در مرز با کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان اشاره و عنوان کرد: وضعیت ولایت های جوزجان و سرپل نگران کننده است؛ در این ولایت ها به تازگی شبه نظامیانی از شهروندان الجزایر و فرانسه در ترکیب داعش دیده شده اند.

«ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان تصریح کرد: افزایش نفوذ داعش در شمال افغانستان به وضوح نشان دهنده گسترش این گروه تروریستی در بیرون از خاک افغانستان است و این یک تهدید جدی امنیتی برای کشورهای آسیای مرکزی و مناطق جنوبی روسیه است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار