سخنگوی وزارت دفاع افغانستان:

داعش نمی تواند افغانستان را پایگاه جدید خود قرار دهد

«دولت وزیری»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، نگرانی مقامات روسیه از نفوذ روز افزون داعش در افغانستان را نابجا خواند.

داعش نمی تواند افغانستان را پایگاه جدید خود قرار دهدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «دولت وزیری»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، نگرانی مقامات روسیه از نفوذ روز افزون داعش در افغانستان را نابجا خواند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در افغانستان ناکام شده و ممکن نیست مانند سوریه و عراق در افغانستان مرکز داشته باشد.

دولت وزیری افزود: داعش در ابتدا قصد داشت در افغانستان مراکزی را ایجاد کند اما ناکام ماند؛ اکنون ما تحرکات این گروه در افغانستان را تایید می کنیم اما این بدین معنا نیست که داعش می تواند افغانستان را پایگاه جدید خود قرار دهد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد که داعش نمی تواند مراکز بزرگ تروریستی در افغانستان ایجاد کند و امکان ندارد که مثل سوریه و عراق در خاک افغانستان نفوذ داشته باشد؛ بنابراین مقامات روسیه نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در حالی از عدم توانایی گروه تروریستی داعش برای ایجاد پایگاه در افغانستان اطمینان می دهد که «الکساندر بورتنیکوف»، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه به تازگی اعلام کرده است تروریست های بین‌المللی بعد از شکست‌ در سوریه و عراق، افغانستان را پایگاه جدید خود قرار خواهند داد.

قابل ذکر است که کمیسیون امنیت داخلی پارلمان افغانستان اخیرا ضمن ابراز نگرانی از فعالیت داعش در این کشور اعلام کرد: این گروه نخست وارد ولایت «ننگرهار» شد اما در حال حاضر در چندین ولایت افغانستان فعالیت دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.