بیانیه «ائتلاف نجات افغانستان» در حمایت از عطا محمد نور

ائتلاف نجات افغانستان با صدور بیانیه ای از «عطا محمد نور» که یکی از اعضای ارشد این ائتلاف سیاسی است حمایت کرد.

بیانیه «ائتلاف نجات افغانستان» در حمایت از عطا محمد نوربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ائتلاف نجات افغانستان با صدور بیانیه ای از «عطا محمد نور» که یکی از اعضای ارشد این ائتلاف سیاسی است حمایت کرد و خواستار تداوم فعالیت او در سمت ولایت بلخ شد.

در بیانیه ائتلاف نجات افغانستان آمده است: حکومت وحدت ملی حاصل موافقتنامه سیاسی است که در آن هر دو تیم به صورت مساوی سهیم می‌باشند و انحضار قدرت قابل قبول نیست.

این بیانیه با اشاره به انزوای سیاسی عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و عزل احمد ضیاء مسعود نوشت: اخيرا در اقدامی مغاير با ثبات، امنيت و منافع ملى، استعفای عطا محمد نور والی بلخ، اعلام گرديد که مجموع اين اقدامات عواقب ناگواری در عرصه وحدت ملى در پى خواهد داشت.

ائتلاف نجات افغانستان افزوده است: اقدام اخير ارگ مبنى بر كناری والى موفق بلخ كه در تأمين وامنيت و بازسازى نمونه و مثال  زدنی بوده است، به منزله ضربه زدن به امنيت در شمال كشور می‌باشد كه زمینه‌های تسلط داعش و طالبان را فراهم و امنیت شمال به ویژه بلخ را با خطر جدى مواجه می‌سازد.

این بیانیه تصریح کرده است: شورای عالی ائتلاف ملی برای نجات افغانستان این اقدام حکومت وحدت ملی را ناسنجیده، غیر قابل قبول و رویکرد انحصارگرایانه محسوب می‌نماید و اعلام می‌دارد که در چارچوب قانون اساسى و توافقنامه حكومت وحدت ملى از مواضع آقای عطا محمد نور، والى بلخ حمایت می نمايد.

گفتنی است که ائتلاف نجات افغانستان که متشکل از سه حزب «جمعیت اسلامی»، «جنبش ملی – اسلامی» و «وحدت اسلامی مردم افغانستان» است در ماه سرطان/ تیر امسال شکل گرفت و در پی ایجاد اصلاحات گسترده در دولت افغانستان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۸ دی ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
آخرین اخبار