مرتضوی:

«عطامحمد نور» خودش استعفا کرده است

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به مخالفت حزب جمعیت اسلامی با برکناری عطامحمد نور از ولایت بلخ اعلام کرد اشرف غنی تنها استعفای والی بلخ پذیرفته است.

«عطامحمد نور» خودش استعفا کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  «شاه حسین مرتضوی» سرپرست دفتر سخنگوی اشرف غنی اظهار کرد: عطامحمد نور خودش از ولایت بلخ استعفا کرده است.

روز گذشته حزب جمعیت اسلامی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای مخالفت صریح خود را با برکناری عطامحمد نور از ولایت بلخ اعلام کرد و پیش از این نیز درباره برکناری عطامحمد نور به ارگ ریاست جمهوری افغانستان هشدار داده بود.

مرتضوی در واکنش به مخالفت حزب جمعیت اسلامی افغانستان با برکناری عطامحمد نور تصریح کرد ارگ ریاست جمهوری افغانستان تاکنون درباره این موضوع تصمیم نگرفته است.

وی افزود: ارگ ریاست جمهوری افغانستان موضع حزب جمعیت اسلامی افغانستان را مورد ملاحظه قرار داده و پس از آن واکنش خود را با مخالفت این حزب درباره تغییر در ولایت بلخ اعلام خواهد کرد.

مرتضوی در حالی تاکید می‌کند که عطامحمد نور خودش استعفا کرده و از سوی ریاست جمهوری افغانستان برکنار نشده است که عطامحمد نور این استعفا را منتفی دانسته است.

عطامحمد نور در واکنش به برکناریش از ولایت بلخ به شبکه «تلویزیون ملی افغانستان» در بلخ گفته بود مسئله استعفایش مشروط به عملی شدن تعهدات اشرف غنی بود و با عملی نشدن این تعهدات پذیرش استعفای وی غیرقانونی است.

این در حالی است که پیش از این نیز منابع نزدیک به والی بلخ هشدار داده بود که اشرف غنی از استعفانامه قدیمی به عنوان دست‌آویزی برای برکناری عطامحمد نور استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار