هنرمند لرستانی؛

شاعر، ترانه‌سرا و طنزپرداز خرم‌آبادی درگذشت

استاد «نوری سلاح‌ورزی» شاعر، ترانه‌سرا و طنزپرداز خرم‌آبادی شامگاه جمعه یکم دی ۹۶ در سن ۹۴ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نورالدین سلاح‌ورزی ۱۳۰۲ کوچه سلاحورزی‌های خرم‌آباد در پشت بازار چشم به جهان گشود؛ وی تحصیلات خود را تا پنجم اکابر ادامه داد.

صمیمیت، حسن خلق و روح لطیفش باعث شد تا نورالدین که دوستانش او را «نوری» می‌نامند همه و همه دست به دست هم دهند تا وی به اولین ترانه‌سرای شهر خرم‌آباد تبدیل گردد.

ترانه‌هایی که نوری سروده را بسیاری از مردم خرم‌آباد آن‌چنان خوب می‌شناسند که گویی صفای این پیرمرد ریز‌نقش یادآور خاطرات مردم مهمان‌نواز دیارش از خرم‌آباد قدیم است.

برخی از سروده‌های نورالدین سلاحورزی:
۱- اولین ترانه لری «نونم یه کُرِ کیه» و نیز «چی لیمو زرد بیمه» سروده وی با اجرای کمانچه و آواز زنده‌یاد پیرولی کریمی، اجرا ۱۳۲۵،
۲- ترانه مشهور «حسن‌البکر» با کمانچه زنده‌یاد شنبه
۳- ترانه‌های «می‌ها روم همدو»، «عروسی آی عروسی»، «ای خدا یار دارم» با اجرای کمانچه و آواز زنده‌یاد علی‌رضا حسین‌خانی
۴- ترانه‌های «داشتم و تفریح می‌رتم ری و فلاحت»، «ای خدا یار دارم» و «عروسی آی عروسی» با صدای زنده‌یاد غلام جمشیدی (غلام قُلدُر)
۵- ترانه‌های «کیزه و شو»، «شیرین شیرین» «بافه و کول»، «تره در»، «حنابنو»، «آی م. پریشون تونم»، «کوگ مِل زرین»، «دختر دهاتی»، «بُلبل بی‌لیز و لونه»، «شکارچی»، «روزی و روزگاری» و «جوانی» با صدای بهمن اسکینی
۶- ترانه‌های «شا دوما»، «دوسکم دو قایق ری موج کارون» و ... با صدای رضا سقایی
وی همچنین در برنامه گل‌های صحرایی شعرخوانی می‌کرده است.
وی شامگاه جمعه یکم دی ۱۳۹۶ در بیمارستان شفا خرم‌آباد به رحمت ایزدی پیوست.

تاریخ ساعت تشییع و ختم

مراسم تشییع یک‌شنبه ۳ دی ساعت ۹ صبح از غسالخانه صالحین به سمت بهشت ششم آرامستان خِضر برگزار و به همین مناسبت مجلس ختمی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در حسینیه عباسیه واقع در ساحلی پل انقلاب- نرسیده به پارک معلم خرم‌آباد منعقد می‌شود.

انتهای پیام/د

شاعر، ترانه‌سرا و طنزپرداز خرم‌آبادی دارفانی را وداع گفت+ تاریخ تشییع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.