امام جمعه الیگودرز:

مسئولین ومردم به اقامه نماز اول وقت توجه ویژه داشته باشند

حجت الاسلام ارزنده گفت: مسئولین ،کارکنان ادارات ومردم باید به اقامه نماز دراول وقت توجه ویژه داشته باشند و در هنگام ادای این فریضیه واجب الهی بمعنای واقعی خود را در محضر خداوند بدانند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه الیگودرز در خطبه های نماز جمعه این هفته به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و بیان نمود: متاسفانه بی توجهی به مسئله نماز تاجایی که برخی ادارات فاقد نماز خانه یا حتی مکانهایی مانند زیر راه پله و مکانهای نامناسب که امکان برگزاری نماز جماعت وجود نداشته بعنوان نماز خانه انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: در برخی دستگاهها و ادارات شهرستان نیز حتی با برپایی نماز جماعت ولی همه کارکنان آن ادارات در این فریضه واجب الهی شرکت نمی کنند.

حجت الاسلام ارزنده به سخنان شهید رجایی که به کار بگویید نماز داریم اشاره کرد وبیان نمود: حکومت اسلامی مجوزداده که حقوق بگیران دولت در وقت اداری بمدت 15 دقیقه نماز اول وقت را بجا بیاورند ولی متاسفانه عده ای به این موضع بی اعتنا می باشند واین افراد درحقیقت  خسر الدنیا و الآخرة  هستند.

خطیب نماز جمعه الیگودر با اشاره به اینکه مسئولین ومردم باید در رابطه نماز باید امکانات را هزینه کنند اضافه کرد: متاسفانه در هتل ها و رستوانها با وجود ساختمانهای بسیار مجلل ولی بدترین امکانات و مکانها را برای نماز خانه در نظر گرفته اند که این امرگویای این مطلب است که از روز نخست به مسئله عبادات وبندگی بمعنای واقعی فاصله گرفیتم و امروز شاهد بی اعتنایی وبی توجهی به واجبات الهی از سوی مسئولین ومردم درجامعه هستیم.

امام جمعه الیگودرز بیان کرد: مسئولین،کارکنان ادارات و مردم باید به اقامه نماز دراول وقت توجه ویژه داشته باشند نه اینکه نماز را باری بر دوش خود بحساب بیاورند و باید در هنگام اقامه نماز بمعنای واقعی خود را در محضر خداوند بدانند.

وی ضمن عرض تسلیت بمناسبت درگذشت آیت اله حائری شیرازی به گوشه ای از زندگی وی اشاره کرد وبیان نمود: آیت اله بهجت ، آیت اله حائری شیرزای و سایر علما با اخلاص عمل وتقوا به درجات رفیع رسیدند و از آنها بعنوان عارفان مجاهد و واقعی یاد می شود.

حجت الاسلام ارزنده گفت: همه علما و بزرگان با ارادتمند و توجه به اهل بیت (ع) به جایگاه بلند مرتبه رسیده اند و برای مثال آیت اله حائری شیرازی چند روز در حرم حضرت معصومه (س) به عنوان کفش دار خدمت می کردند و این امربزرگترین افتخار برای خود بحساب می آوردند.

انتهای پیام/م

توجه ویژه داشتن مسئولین ومردم به اقامه نماز اول وقت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.