مدیران جوان باید امروز به عرصه مدیریتی ورود پیدا کنند/ مجمع ملی تشکل‌های مردم‌نهاد ایران برگزار می‌شود

معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مدیران جوان باید امروز به عرصه مدیریتی ورود پیدا کنند تصریح کرد: به‌کارگیری هیئت دولت و وزرای جوان در دولت دوازدهم حاکی از توجه ویژه به این قشر است.

مدیران جوان باید امروز به عرصه مدیریتی ورود پیدا کنند/ مجمع ملی تشکل‌های مردم‌نهاد ایران برگزار می‌شودبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی تندگویان در حاشیه جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان سمنان اظهار داشت: با اقدامات مؤثر اجتماعی و فرهنگی، استان سمنان در موضوع مدیریت آسیب‌های اجتماع جز بهترین استان‌ها است و در این عرصه مشکلات آسیب‌های کمتری در منطقه دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه یک‌چهارم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند افزود: در پایش آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان آسیب‌هایی چون طلاق، اعتیاد و مفاسد اجتماعی این مسئله را تداعی می‌کند که از این جمعیت غفلت کرده و جایگاه آن ها را رعایت نکرده ایم.

معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در حوزه مدیریتی کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امور را به جوانان انقلابی واگذار کردیم و اگر جوانان نبودند پیروزی جنگ امکان‌پذیر نبود و در واقع جنگ را جوانان مدیریت کردند و مدیران امروز جوانان انقلابی آن دوران هستند.

وی با اشاره به اینکه مشاوران باید از افراد نخبه و باتجربه باشند، مدیران جوان باید امروز به عرصه مدیریتی ورود پیدا کنند تصریح کرد: به‌کارگیری هیئت دولت و وزرای جوان در دولت دوازدهم حاکی از توجه ویژه به این قشر است.

تندگویان با بیان اینکه نیروهای نخبه، متخصص و متعهد جوان در کشور باید در منصب‌های مدیریتی قرار بگیرند و افرادی که سابقه طولانی در حوزه خدمت به‌ نظام رادارند به‌عنوان مشاوران آنان فعالیت خود را ادامه دهند اذعان کرد: نظام در آینده دچار یک بحران در حوزه مدیریت می‌شود چراکه به جوانان اعتماد نکرده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به جوانان و حضور در دستگاه‌های اداری یادآور شد: اواخر دی‌ماه و اوایل بهمن مجمع ملی تشکل‌های مردم‌نهاد ایران برگزار می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با ایجاد یک پایگاه برای جوانان و جمع‌آوری اطلاعات از جوانان می‌توان مدل‌های مدیریت را به‌روزرسانی کرد.

وی ابراز داشت: تشکل‌های مردمی باید در سطح شهرستان‌ها با محوریت کارآفرینی بر اساس نیازسنجی و توانمندی شهر در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و غیره ایجاد شود.

تندگویان با بیان اینکه در استان بایدیم آمایش سرزمین در حوزه اشتغال و فرهنگ و حوزه اجتماعی و اقتصادی کشاورزی و صنعتی و پژوهشی جوانان انجام شود اعلام کرد: این مهم فرصتی برای بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در مدیریت امور در بخش های مختلف استانی است.

به گفته وی تشکل‌ها دولت یاران هستند و نهادهای مختلف باید توجه کنند که روان‌سازی امور باید موردتوجه آنان قرار گیرد و این جوانان هستند که همیشه در همراه و همگام با دولت قرار دارند.

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری از افزایش بازگشت نخبگان به کشور خاطرنشان کرد: در حوزه استارت آپ‌ها این‌ها نخبگان جوانی هستند که به این دستاوردهای علمی و اقتصادی دست‌یافته‌اند و باید برای جلب و جذب آن‌ها از خرج از مرزها نیز تلاش جدی شود.

تندگویان با بیان اینکه جوانان ما اقتصاد و بازارهای سنتی را تغییر می‌دهند و به سمت بازارهای بین‌المللی سوق داده می‌شود افزود: انقلاب و تحول در حوزه جوانان در حال انجام است و باید همه در جهت نقش‌آفرینی بیشتر جوانان در نظام اسلامی و در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم.

وی همچنین بیان کرد: باید به تشکل‌های روستایی نیز توجه شود تا اقدامات توسعه‌ای در این بخش و ساماندهی امور جوانان در روستاها نیز محقق شود و بسترهای لازم برای رشد و پویایی جوانان روستایی نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  در حاشیه جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.