معرفی 3 اثر و آداب گردشگری ملایر در همایش گردشگری آسیایی 2018

معاون گردشگری و ميراث فرهنگی استان همدان خبر داد: تپه نوشيجان، موزه ملاير، شهر زيرزمينی سامن و جشنواره شيره پزی ملاير در رويداد 2018 همدان معرفی می شوند.  

معرفی 3 اثر و آداب گردشگری ملایر در همایش گردشگری آسیایی 2018به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی خاکسار، معاون گردشگری و ميراث فرهنگی استان همدان گفت: ملاير با دارا بودن مکان های مثل تالاب آق گل، سد کلان ، شهر زير زمين سامن و مجموعه لطفعليان ظرفيت هاي طبيعت گردی و گردشگری بسيار خوبی دارد و می تواند در رويداد 2018 همدان مکمل گردشگری استان باشد.

وی اضافه کرد: استان ما تا به حال ميزبان رويدادهای بين المللی اثر گذار نبوده است اما با پيگيری هايی که صورت گرفت در اجلاس حوزه گردشگری کشورهای آسيايی همدان به عنوان پايتخت گردشگری آسيا پيشنهاد و برای يک سال انتخاب شد به موازات همدان تبريز هم به عنوان پايتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است و ما توانستيم از تجربه دو ساله آنها در اين زمينه استفاده کنيم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بيان کرد: برای معرفی بيشتر استان همدان ظرفيت 500 دقيقه ای رايگان در اختيار ما گذاشته شده است که در 10 تايم و در پر بيننده ترين زمان از شبکه دو سيما پخش خواهد شد.

خاکسار افزود: به تازگی ميزبان گروه مستند ساز شبکه دو سيما بوديم که تا به حال در استان از شهر همدان، عليصدر، نوشيجان، بازارمبل ملاير، شهر زيرزمينی سامن و بام ملاير ديدن کرده اند و تصاويری که تهيه می شود هزمان در شبکه دو سيما و 11 شبکه برون مرزی پخش خواهد شد.

وی از برنامه ريزی 28 رويداد برای رويداد 2018  خبرداد و ادامه داد: بايد در طول اين سال تمام تلاش خود را انجام دهيم تا استان همدان در سالهای بعد هم مقصد گردشگری باشد دعوت از وزرای گردشگری کشورهای آسيايی و ميزبانی چهلمين نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در اين سال اتفاق خواهد افتاد شايان ذکر است که همدان دارای دو عضو در اين اجلاس است.

معاون گردشگری و ميراث فرهنگی استان همدان با تاکيد بر پيگيری و ايجاد کار گروه ويژه ملاير در شهرستان ملاير گفت: افتتاح شهر زيرزمينی سامن و برگزاری جشنواره شيره پزی به طور ويژه  برنامه هايی است که برای ملاير در نظر گرفته شده است و با برنامه ريزی و پيگيری میتوان از بازار مبل ملاير استفاده کرد.

خاکسار اظهار کرد: در برنامه يک ساله ما چند مسير گردشگری تعريف شده است که ملاير يکی از اين مسيرها است تپه نوشيجان، موزه ملاير و شهر زيرزمين سامن و ديگر ظرفيت های ملاير به عنوان مقصد گردشگری می توانند به خوبی در اين فرصت معرفی شوند و ملاير می تواند به عنوان يک شهر تاريخی و «شهر ملی مبل و منبت» مطرح شود.

وی گفت: در تفاهم نامه ای که با شرکت هواپيمايی ترکيش اير بسته شده است 5 استان مطرح ايران که همدان هم جزو آنها است به صورت ويژه در آژانس ها و 138 پرواز اين ايرلاين معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ا

اجرای 28 برنامه فرهنگی و اجتماعی همزمان با جشنواره2018 در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.